توانمندسازی تشکل‌های صنفی را دنبال می‌کنیم

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: به دنبال توانمندسازی تشکل‌های صنفی هستیم به نحوی که تشکل‌های صنفی باید وابستگی خود را از دولت قطع کنند و با ایجاد کمیته‌های تخصصی مشکلات صنف خود را به استانداری ابلاغ کنند تا این موارد منعکس شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدحسن قاضی عسگر عصر امروز (سه‌شنبه) در نشست فعالان اقتصادی با روسای شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، اظهار کرد: از ۲۵ تیرماه جلسات همفکری با روسای بانک‌ها را با ریاست بانک مرکزی در اتاق بازرگانی آغاز کردیم تا مشکلات صنعتگران استان با ریزبینی دنبال شود.

وی با بیان اینکه ۲۱ مورد جزء وظایف معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری است، افزود: یکی از وظایف بررسی عملکرد دستگاه‌های اداری است همچنین به منظور ایجاد سلامت اداری و مقابله با فساد جلسات نقد و بررسی عملکرد دستگاه‌ها را برگزار می‌کنیم با این هدف که بتوانیم مشکلات فعالان استان را در کوتاه‌ترین زمان حل کنیم و دستگاه‌ها و ادارات را پاسخگو کنیم.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: اولویت اول استان اصفهان ایجاد صنایع سبز و کم‌آب است از طرف دیگر باید در مدیریت بهینه مصرف آب سرمایه گذاری بیشتری کنیم که خوشبختانه این سرمایه گذاری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم دولت هم محدودیت‌های خاص خود را دارد، گفت: باید به دنبال ایده‌هایی برویم که نقدینگی لازم برای توسعه را تامین کنیم و شهرک‌های صنعتی را توسعه دهیم.

قاضی‌عسگر اصلاح مسائل کلان اقتصادی است، اظهار کرد: این کار را با کمک اساتید اقتصادی در حال احصاء این موارد هستیم که با اصلاح این سیاست‌ها در ابعاد کلان امیدوار هستیم سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی سودآور شود و سیل سرمایه‌های مردم را به سمت فعالیت‌های اقتصادی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بودجه تخصیص یافته به شهرک‌های صنعتی استان بسیار اندک است، گفت: در ایام تنظیم بودجه کشور هستیم و تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم افزایش بودجه استان را به مرکز انتقال دهیم تا مشکلات شهرک‌های صنعتی و صنعتگران تا حدودی کاهش یابد.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه به دنبال توانمندسازی تشکل‌های صنفی هستیم، افزود: تشکل‌های صنفی باید وابستگی خود را از دولت قطع کنند و مستقل باشند همچنین لازم است در تشکل‌های صنفی کمیته‌های تخصصی ایجاد شود و مشکلات صنف خود را به استانداری ابلاغ کنند تا این موارد منعکس شود.

مشکل اصفهان ستیزی را حل کنید

در ادامه این نشست سید عبدالوهاب سهل‌آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، با بیان اینکه همه فعالان صنعتی، کشاورزی و اصناف باید با اتحاد هم موضوع اصفهان ستیزی را حل کنند، اظهار کرد: بارها در مورد وضعیت فعالان اقتصادی فریاد زدیم حتی از سوی استانداران قبلی مواخذه شدیم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان چه در جنگ تحمیلی با بیشترین شهید و چه در جنگ اقتصادی با بیشترین صنعتگر همواره در صدر بوده است، افزود: این استان بیشترین واحد صنعتی را داراست و همین امروز هم در چنین شرایط سختی ۴۵۰ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه همه دولت‌ها به اصفهان با دید برخورداری نگاه می‌کنند، تصریح کرد: این موضوع واقعا آزاردهنده است چرا باید در امور خدمات و ایجاد زیرساختها ما هزینه بدهیم؟ مگر نگفتند هزینه برق و انشعابات تا درب کارخانه با دولت است؟ پس چرا در اصفهان این هزینه‌ها را باید صنعتگران بپردازند.

وی با اشاره به اینکه اشکالات امروز در بخش دولتی است نه بخش خصوصی، گفت: فریاد زدیم آب را بردند کسی توجهی نکرد و امروز هم نباید در گرفتن بودجه‌ها تا این حد مشکل داشته باشیم، دولتی‌ها برای احقاق حقوق مردم اصفهان تلاش کنند چرا باید با داشتن ۹ هزار واحد صنعتی و صنفی تا این حد بیکاری در استان داشته باشیم.

سهل‌آبادی با بیان اینکه به استان‌های دیگر بودجه می‌دهند اما به اصفهان نه، تصریح کرد: اتاق هرچه توانمندی دارد در خدمت صنعتگران است تشکل‌های اتاق تعاون، اصناف و انجمن‌های صنفی هم کمک کنند تا مشکل اصفهان ستیزی حل شود.

کد خبر 396590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.