شب گذشته اصفهانی‌ها ۶۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در بخش شهری ۹۹ درصد و در بخش روستایی ۹۵ درصد مردم استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلپایگان، سید مصطفی علوی عصر امروز (سه شنبه) در آیین کلنگ زنی عملیات گاز رسانی به روستای مرغ گلپایگان، اظهار کرد: عملیات لوله‌گذاری خطوط انتقال گاز به روستای مرغ با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان ظرف مدت دو ماه اجرا می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: این پروژه به طول ۳۰ کیلومتر از طریق استان مرکزی به لحاظ دسترسی آسان به خطوط لوله گاز انجام می‎‌شود.

علوی با بیان اینکه بخش صنایع و خانگی این شهرستان از نعمت گاز برخوردار هستند، گفت: وظیفه شرکت گاز تداوم و استمرار گاز در کل استان است و مردم نیز باید رعایت الگوی و ایمنی را در هنگام مصرف گاز لحاظ کنند.

شب گذشته در استان اصفهان ۶۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف شد

وی با بیان اینکه شب گذشته در استان اصفهان ۶۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده است، گفت: در بخش شهری و روستایی به ترتیب ۹۹ درصد و ۹۵ درصد مردم از نعمت گاز برخوردار هستند.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: علت تأخیر گازرسانی به هفت روستای فریدونشهر صعب العبور بودن این مناطق است.

علوی افزود: عملیات گازرسانی به روستاهای شرق استان و یک روستا در شهر خورو بیابانک به دلیل عدم دسترسی به خطوط انتقال گاز تاکنون اجرا نشده است اما از طریق گاز سی ان جی که همان گاز طبیعی فشرده شده است انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۱ شهرستان استان منهای دو شهر در شرق استان گاز رسانی هستند، افزود: روستاهای دارای ۲۰ خانوار منهای روستاهای فریدونشهر و معدود روستا در شرق استان مابقی از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

مصرف ۳۵ درصد گاز در بخش نیروگاهی

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه ۳۵ درصد گاز در بخش نیروگاه استفاده می‌شود، گفت: هشت هزار و ششصد واحد صنعتی از نعمت گاز بهره‌مند هستند و در قالب طرح شورای اقتصاد مابقی صنایع کوچک فاقد گاز تا پایان سال ۹۹ از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

علوی تصریح کرد: هر مشترک خانگی در استان به طور متوسط سالانه ۲۵۰۰ متر مکعب گاز مصرف می‌کند.

نرخ محاسبه نرخ گاز در اقلیم سه  در 300 متر مکعب مصرف زیر 50 تومان است

وی گفت: محاسبه نرخ قیمت مصرف گاز در اقلیم سه که سردترین منطقه است تا ۳۰۰ متر مکعب قیمت زیر ۵۰ تومان و از ۳۰۰ متر مکعب بیشتر بالای ۵۰ تومان محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: در اقلیم دو تا ۲۵۰ مترمکعب مصرف زیر ۵۰ تومان و با افزایش مصرف بیش از این میزان بالای ۵۰ تومان محاسبه می‌شود.

علوی تصریح کرد: قبوض کاغدی تا پایان سال جاری خذف و حجم بالای دور ریزی کاعذ تمام می‌شود و از طرفی مأمور قرائت یکبار به درب منازل مراجعه می‌کند.

کد خبر 396580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.