بزرگترین پارکینگ دوچرخه در کپنهاگ

مسئولان شهری در پایتخت دانمارک فضای عمومی بی‌نظیری احداث کردند که نه تنها به عنوان یک مرکز چندمنظوره عمومی مورد استفاده ساکنان قرار می‌گیرد بلکه پارکینگی سرپوشیده را در خود محصور کرده است که روزانه تعداد حدود دو هزار دوچرخه در آن پارک می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محوطه جدید کپنهاگ که یکی از بزرگ‌ترین فضاهای عمومی این شهر به شمار می‌رود، مساحتی بیش از ۲۰ هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است.

پشت بام پارکینگ، که به عنوان یک فضای عمومی چندمنظوره مورد استفاده قرار می‌گیرد، به صورت ناهموار و مواج ساخته شده است که این نوع طراحی فضای فراخ عمومی را به محدوده‌های کوچک‌تری برای انجام فعالیت‌های مختلف تقسیم کرده است و علاوه‌براین، امکان کاهش سرعت حرکت آب باران و در نتیجه بهبود مدیریت فاضلاب را فراهم آورده است.

مخفیگاه دوچرخه که در بین محوطه جنوبی دانشگاه کپنهاگ و ساختمان‌های کتابخانه سلطنتی دانمارک واقع شده است، یک فضای عمومی چندمنظوره است که به عنوان یک میدان عمومی برای دانشگاه کپنهاگ نیز عمل می‌کند. معماران میدان فوق را به شکل سه تپه بتنی طراحی کردند که سنگفرش این تپه‌ها پوشیده از کاشی‌هایی است که با الهام از رنگ ساختمان‌های اطراف رنگ‌آمیزی شده است.

هر یک از این تپه‌ها در قسمت زیرین خود مخفیگاهی دارد که در آن دوچرخه‌های بی‌شماری پارک شده است. در قسمت ورودی هر مخفیگاه، مدخلی دایره‌ای شکل و بسیار بزرگ ساخته شده است که نور و هوا را به داخل پارکینگ دوچرخه هدایت می‌کند.

فضای عمومی جدید پایتخت دانمارک علاوه بر پارکینگ دوچرخه، در فضای بیرونی خود یک تالار سخنرانی بزرگ با ظرفیت بیش از هزار نفر را نیز در بر گرفته است. معماران برای این‌که پایداری را برای فضای عمومی جدید به ارمغان آورند، از مواد ساده و بادوام برای ساخت آن بهره گرفتند و سعی کردند کم‌ترین سیستم‌ روشنایی و مبلمان را به‌کار گیرند.

در واقع آن‌ها از سه اصل اساسی، یعنی بهبود رابطه بین چشم‌انداز و فضای شهری، تلفیق بیشترین فضای سبز با حداکثر ظرفیت برای پارک دوچرخه و ایجاد فضایی چندمنظوره برای برقراری ملاقات‌های اجتماعی برای طراحی فضای عمومی جدید بهره گرفتند.    

کد خبر 396565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.