رشد بیش از ۱۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس امروز ۲۱ آبان ماه

شاخص کل بورس تهران که از ابتدای معاملات امروز روند افزایشی در پیش گرفته بود، در ساعت ۱۰ و ۵۵ دقیقه کاهشی شد اما در نهایت با رشد یک هزار و ۱۴۸ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همه نماگرهای اصلی تالار حافظ در حالی امروز سه شنبه _۲۱ آبان_ قبای سبز بر تن کردند که ارزش معاملات به طور محسوسی افزایش یافت و شاهد تقاضا در نمادهایی بود که طی ماه های اخیر افزایش قیمت خاصی را ثبت نکرده بودند.

بر این اساس شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات با رشد یک هزار و ۱۴۸ واحد روبرو شد. شاخص کل با معیار هم‌وزن ۷۷۴ واحد رشد کرده و به رقم ۸۶ هزار و ۱۱۳ واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از یک میلیون و ۱۰۸ هزار میلیارد تومان رسید. 

امروز معامله‌گران بورس بیش از ۳.۱ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۱۳ هزار معامله و به ارزش یک هزار و ۶۲۴ میلیارد تومان دادوستد کردند. 

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی ۳۰۷ واحد رشد کرده و به رقم ۸۱ هزار و ۴۲۹ واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۵۱۷ واحد رشد کرده و به رقم ۵۷ هزار و ۵۸۰ واحد رسید، شاخص آزاد شناور با افزایش یک هزار و ۷۴۷ واحد به رقم ۳۵۳ هزار و ۵۶۰ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با افزایش ۸۷۱ واحد به رقم ۲۲۰ هزار و ۷۶۱ واحد رسید. شاخص بازار دوم بورس با افزایش دو هزار و ۱۶۷ واحد به رقم ۶۱۸ هزار و ۷۴۵ واحد رسید. 

امروز نمادهای ایران خودرو، مپنا، پالایش نفت بندرعباس، تاپیکو، پتروشیمی جم و پتروشیمی مبین بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و نماد صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند. 

کد خبر 396562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.