بازداشت ۳ تَن از مدیران وزارت بهداشت

بسته خبری امروز ایمنا اختصاص دارد به تجمع شماری از بازنشستگان مقابل مجلس، کشف بیش از ۲۹۵ کیلو تریاک در بطری های آب معدنی، بازداشت سه تن از مدیران وزارت بهداشت، وجود ۱۰۰هزار بی‌سواد در قم، افزایش ۷.۵ درصدی مرگ کارگران و دستگیری دو شکارچی در شهرضا که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، سه تن از مدیران وزارت بهداشت به دلیل تخلفات پرونده‌های شرکت‌های آوای سلامت و سهامداری پالایشگاه نفت اصفهان توسط دستگاه‌های امنیتی بازداشت شدند.

این افراد از مدیران سابق وزارت بهداشت بوده‌اند که پس از نشستن سعید نمکی برکرسی وزارت بهداشت برکنار شده بودند.

شرکت آوای پردیس سلامت که در سال ۹۳ و در دوران وزارت قاضی زاده هاشمی تشکیل شد،‌ سهامی خاص بود که از چند شخصیت حقیقی و حقوقی تشکیل شده بود و حدود ۵۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور نیز در این شرکت به عنوان سهام دار معرفی شده بودند.

تجمع شماری از بازنشستگان مقابل مجلس 

امروز ۲۱ آبان، باز هم تعدادی از بازنشستگان با حضور در مقابل خانه ملت، خواستار توجه نمایندگان مجلس به مطالبات خود شدند.

این بازنشستگان که بیشتر آنها مستمری‌بگیر صندوق کشوری و تامین اجتماعی هستند، خواستار ارتقای خدمات درمانی و بهداشتی هستند و می‌گویند بیمه تکمیلی ناعادلانه و ناکارآمد است.

کشف بیش از ۲۹۵ کیلو تریاک در بطری های آب معدنی

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز از کشف ۲۹۵ کیلو و ۴۴۰ گرم تریاک جاسازی شده در بطری های آب معدنی در محورهای مواصلاتی استان اصفهان طی یک عملیات مشترک خبر داد و گفت: فردی به وسیله یک دستگاه تریلی و در قالب بار تجاری سنگ گرانیت در حال انتقال آن به استان های مرکزی کشور بود.

وی افزود: بلافاصله موضوع به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اطلاع داده شد و اکیپی از ماموران با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز به محور "انارک- نائین" اعزام و اقدام به پایش و کنترل نامحسوس تریلی های عبوری کردند که در نهایت در ساعت ۵ صبح موفق به شناسایی خودرو مورد نظر شده و پس از تعقیب و مراقبت،  در نهایت خودرو متوقف و اقدام به دستگیری راننده و سرنشین آن شدند.

به گفته این مقام قضایی محوله مواد مخدر به صورت کاملأ ماهرانه ای در باک تریلی به صورت بطری های آب معدنی جاسازشده بود.

۷۰۰ وقف جدید در کشور ثبت شد

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ۷۰۰ وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون در کشور به ثبت رسیده است که بزرگترین این موقوفات مجموعه آموزشی و درمانی در تبریز با ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان است. 

وی به وجود شش هزار رقبه علمی در حوزه آموزش و پرورش کشور اشاره کرد و افزود: البته این رقبات وقفی نیازمند مدیریت بهتری است تا بتوانیم بیشترین بهره را از نهاد وقف در حوزه علم و آموزش ببریم. 

دستگیری دو شکارچی در شهرضا

باقر یعقوبی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهرضا گفت: محیط بانان این اداره دو متخلف شکار وصید را در منطقه شکارممنوع زرچشمه که با استتار کامل در کمین پرندگان وحشی بودند، شناسایی ودستگیر کردند.

وی افزود: از این متخلفان اسلحه دو لول و یک رشته قطار حاوی بیست و یک عدد فشنگ چارپاره و ساچمه کشف و ضبط شد و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وجود ۱۰۰هزار بی‌سواد در قم

محمدرضا قاسمی‌نیا معاون سوادآموزی استان قم گفت: طبق اعلام مرکز آمار، حدود ۱۰۰هزار بی‌سواد درسطح استان وجود دارد که ۳۳هزار نفر آن‌ها بین سنین ۱۰ تا ۴۹ سال هستند.

به گفته وی طبق اعلام مرکز آمار حدود ۱۴ هزار نفر بی سواد نیز از اتباع خارجی هستند که در قم حضور دارند.

کردستانی ها ۱.۵ میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند

محمدرسول شیخی زاده مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: مردم استان در شش ماهه اول امسال ۱.۵ میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۹۷۰ میلیون تومان صدقه پرداخت شده بود.

وی با بیان اینکه  ۱۰۰ درصد این مبلغ برای رفع نیازهای مختلف مددجویان و نیازمندان همان شهرستان جمع ‌آوری ‌شده هزینه شده و از آن محل خارج نشده است، افزود: ۸۲۵ میلیون تومان از این صدقه در سرفصل حمایت و سلامت و در زمینه پرداخت کمک موردی، کمک‌ هزینه ازدواج، سوء تغذیه، تحصیل و لوازم ضروری زندگی نیازمندان ، ۳۱۵ میلیون تومان نیز در بخش مسکن و ۱۸۰ میلیون تومان نیز در بخش فرهنگی، آموزشی، تربیتی و ارائه خدمات به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت صرف شده است.

شیخی زاده یادآور شد: همچنین ۱۵۰ میلیون تومان از صدقه جمع‌آوری شده برای کمک به نیازمندان از طریق تعامل با مؤسسات خیریه و ۳۰ میلیون تومان نیز برای کمک به کاریابی مددجویان از طریق تعامل با صاحبان مشاغل هزینه شده است.

وزارت نیرو مجوز آب فاز دوم طرح کشاورزی رهبری را صادر می‌کند

معاون آب و آبفا وزیر نیرو گفت: صدور مجوز تخصیص آب به فاز دوم طرح کشاورزی رهبری در خوزستان قطعی است.

قاسم تقی‌زاده خامسی در پاسخ به درخواست استاندار خوزستان برای حل مشکل آب مورد نیاز فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی رهبری در خوزستان گفت: تخصیص آب برای اراضی فاز دوم این طرح قطعی است و در حال حاضر در مرحله کارشناسی است.

وی با بیان اینکه جدول و جزئیات کارشناسی این طرح در حال تهیه است، افزود: در حوضه کرخه این مساله حل شده اما در حوضه کارون باید بحث‌های کارشناسی به نتیجه برسد.

«مبلغانِ چندهمسری» آگاهی نسبت به جامعه ندارند

معصومه ظهیری معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: چندهمسری زمینه فروپاشی خانواده‌های پایدار که در شرایط تک‌همسری زندگی می‌کنند را فراهم می‌کند.

به گفته وی به بسیاری از مسائل اجتماعی که در اسلام بیان شده است، نمی‌توان صرفا نگاه فقهی داشت. با توجه به فقه و همچنین با توجه به آیات قرآن چند همسری جایز است و به این معنی است که حرام نیست. طبق نص صریح قرآن مردان می‌توانند ۲، ۳ یا ۴ همسر داشته باشند، اما در همان آیه ذکر شده است که مرد باید شروطی را در این خصوص رعایت کند و از مردان خواسته شده است، چنانچه نمی‌توانند عدالت را رعایت کنند، نباید چنین اقدامی را انجام دهند.

فراوانی زنان بیش از مردان نیست

او با اشاره به دلایلی که از سوی مبلغان چندهمسری مطرح می‌شود، گفت: یکی از موضوعاتی که مطرح می‌شود، مسئله فراوانی جمعیت زنان نسبت به مردان است، خوب است بدانید ما حتی در شرایط جنگ تحمیلی و دفاع مقدس مسئله کمبود مردان را در مقابل زاد و ولد زنان نداشتیم. اگر همین الان به آمار رسمی کشور مراجعه کنیم، متوجه خواهیم شد که فراوانی زنان بیش از مردان نیست. در حال حاضر در برخی از استان‌ها تعداد زنان از مردان هم کمتر است، از جمله در استان قم فراوانی جمعیت مردان بیش از زنان است؛ بنابراین مشکلی در خصوص فراوانی جمعیت زنان وجود ندارد که موضوع چندهمسری برای مقابله با آن تاکید می‌شود.

افزایش ۷.۵ درصدی مرگ کارگران

مطابق آمار ارائه‌شده از سوی سازمان پزشکی قانونی، مرگ‌ومیر در حوادث ناشی از کار ۷ و ۴ دهم درصد افزایش پیدا کرده است.

براساس آمارهای گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، در نیمه نخست سال جاری، ۸۹۸ نفر در حوادث کار جان خود را از دست داده‌اند که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۸۳۶ نفر بوده است. از کل تلفات حوادث ناشی از کار ۸۹۰ نفر مرد و هشت نفر زن بودند.

بیش از ۹ هزار نفر در جنوب غرب خوزستان به دیابت مبتلا هستند

 مدیر گروه پیشگیری معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در جنوب غرب خوزستان بیش از ۲۶۵ هزار نفری بالای ۳۰ سال، ۹ هزار و ۴۰۱ نفر به دیابت مبتلا هستند.

مهرداد پاریان زیتونی افزود: از مجموع کل بیماران مبتلا به دیابت،  سه هزار و ۲۵۱ نفرشان توسط پزشک ویزیت شده‌اند.

وی میزان شیوع دیابت در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان (جنوب غرب خوزستان) را ۳.۵ درصد عنوان کرد و یادآور شد: درصد مراقبت از بیماران دیابتی در این منطقه ۳۴.۵ درصد بوده است.

کد خبر 396560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.