هنگام خرید ساعت مچی به این نکات توجه کنید

ساعت های مچی، یکی از اکسسوری هایی هستند که علاوه بر کاربردی بودن، بر استایل افراد نیز تاثیر به سزایی دارند و به خوش پوشی و جذابیت آنها کمک می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دنیای بی انتهای مُد و فشن امروز، ساعت ها نیز به شدت متنوع شده اند و هنگام انتخاب، فرد را با انبوهی از گزینه ها مواجه می سازند که تصمیم گیری را سخت و دشوار می کند. آنچه در ادامه می آید نکاتی به ظاهر ساده اما با اهمیت است که توجه به آنها، انتخاب را آسان تر می کند.

جنس، قاب و بدنه

معمولا بدنه ساعت های مچی از آلومینیوم، تیتانیوم و استیل ساخته شده است. تیتانیوم از همه سخت تر بوده و دیرتر آسیب می بیند اما شما بر اساس سلیقه خود می توانید هر جنسی که دوست دارید را انتخاب کنید. همه این مواد به شوینده هایی چون وایتکس حساس هستند. عطرها و سایر اسپری‌ها، ساعت را کدر و مات می کنند. کرم‌های دست و صورت و کرم های ضد آفتاب، باعث جرم گرفتن ساعت شده و از عمر آنها می کاهد.

جنس صفحه

صفحه ساعت های مچی معمولا از جنس تلق، پلاستیک، شیشه و یا کریستال است. پلاستیک و تلق خیلی زود، خش می خورد و صفحه های شیشه ای هم امکان شکستنشان زیاد است. مناسب ترین جنس برای صفحه ساعت، کریستال است که خاصیت ضد ضربه، ساییدگی و خش دارد. اما از بقیه ساعت ها گران تر است.

به نیازهایتان توجه کنید 

هنگام خرید ساعت، به نیاز خود جهت استفاده از آن توجه کنید. اگر به دلیل موقعیت شغلی خود به سفرهای خارجی زیادی می روید، ساعت هوشمند تهیه کنید که در مناطق مختلف زمانی، به شما ساعت آن منطقه را می گوید و امکانات آن گسترده و وسیع است.

اگر رفت و آمدتان به فضاهایی که حرارت بالایی دارد زیاد است، ساعتی خریداری کنید که مقاومتشان در برابر گرما زیاد است.

اگر زیاد کوهنوردی می‌کنید و یا خلبان هستید، موقع خرید حتما از میزان مقاومت فشار ساعتی که قصد خرید آن را دارید توجه کنید.

در موقعیت های رسمی مثل قرارهای کاری یا مهمانی ها، از ساعت های اسپرت استفاده نکنید و در هنگام فعالیت های روزمره یا ورزش و تفریح، ساعت های رسمی به دستتان نبندید.

حداقل سه ساعت مختلف برای استایل های مختلف خود داشته باشید که با تیپ های مختلف شما سِت شوند. 

خیلی وقت ها گران بودن ساعت، به دلیل محدودیت آن توسط آن برند است و دلیلی بر کیفیت بالای آن نیست.

هنگام خرید ساعت، حتما مشخصات برند مورد نظر خود را در اینترنت سرچ کنید و یا از کسانی که همان برند را استفاده می کنند، از کیفیت آن جویا شوید.                                       

کد خبر 396521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.