اقتصاد نفتی مانع گسترش نوآوری شده است

معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: اقتصاد نفتی به نوآوری کمک نکرده بلکه مانع گسترش آن شده است. در این میان اتفاقات سیاسی البته به فضای نوآوری کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

"معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از حضور ۲۷ شرکت دانش بنیان در نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۱۹ با حمایت این صندوق خبر داد.

دکتر علی ناظمی در نشست خبری ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور (کیش اینوکس ۲۰۱۹) با بیان اینکه تجربه دنیا نشان داده نوآوری عامل رشد اقتصادی است، تصریح کرد: اقتصاد نفتی به نوآوری کمک نکرده بلکه مانع گسترش آن شده است. در این میان اتفاقات سیاسی البته به فضای نوآوری کمک کرده است.

به گفته وی، نفت نیز در سال ٩٨ در اقتصاد ایران حضور نداشت و امسال هم سال نوآوری و خروج از اقتصاد نفتی شد.

ناظمی ارائه تسهیلات با نرخ‌های ترجیحی، ارایه انواع ضمانت‌نامه‌های بانکی و توانمندسازی را از جمله خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: در بحث توانمندسازی ما بخش عمده‌ای از هزینه‌های شرکت‌های دانش بنیان را برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تامین‌ می‌کنیم و در کنار آن ریسک شکل‌گیری ایده‌ها را نیز کم خواهیم کرد.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان با بیان اینکه این صندوق از حضور ٢٧ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۱۹ حمایت کرده است، اظهار امیدواری کرد که صندوق نوآوری بتواند سهم نوآوری در حوزه مناطق آزاد را افزایش دهد."

کد خبر 396497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.