جدایی ری از تهران ، نه به نفع تهران است و نه ری

یک نماینده شورای شهر تهران به جدایی ری از حیطه وظایف این شورا واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد مسجد جامعی با انتشار یک پست در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

"جدایی ری از تهران ، نه به نفع تهران است و نه به نفع ری

درباره مساله جدایی ری از تهران که این روزها بحث آن دوباره مطرح شده است، در جلسه شورای شهر تهران گفتم: در این جا یک بحث کارشناسی وجود دارد و یک سلیقه. نظر من، هم چون دوره های قبل کاملا روشن است.بنده در مجموعه شورا از کسانی هستم که مقالات زیادی درباره «ری» نوشته ام.در همین شورا و شورای پیشین هم تذکر زیادی در خصوص مسائل و مشکلات مردم ری دادم.به نظر من جدایی ری، نه به نفع ری و نه به نفع پایتخت است. اگر قرار است در شورا موضوعی طرح شود باید مبتنی بر کار کارشناسی باشد. شهرداری وارد بحث کارشناسی نشده است و صرفا از ما دعوت شده است که در نشستی با حضور دو تا موافق و دو تا مخالف در باره این موضوع مهم صحبت کنیم. اگر یک روزنامه هم می خواست چنین موضوعی را طرح کند  از این قاعده مند تر انجام می داد.

در تهرانگردی اخیر در منطقه ۱۲بودیم. این منطقه به دلیل رفت و آمد یک و نیم میلیون نفر در روز، نیاز به ۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی دارد. موتورسیکلت ها در آن آلودگی هایی ایجاد می کنندکه بیداد می کند. شبمردگی در این منطقه فراوان است. یکی از ساکنان منطقه به شوخی گفت شما تصمیم بگیرید منطقه ۱۲ هم مانند ری مستقل شود تا دیگر شاهدمشکلات نباشیم.

مقصود من این است که لازم است یک بحث اقناعی هم انجام و راجع به منطق این موضوع صحبت شود. متاسفانه شهرداری تاکنون کاری نکرده و فقط یکی از کارکنان آن جا با دفتر تماس گرفته  و دعوت کرده دو تا موافق و دو تا مخالف بنشینند صحبت کنند. این شیوه بررسی، روشی پیش پا افتاده است.روزنامه هم اگر بخواهد یک میزگرد برگزار کند برای آن دبیر تعیین می کند، چند سوال مطرح می کند و کارهای دیگری که لازمه این گونه نشست هاست انجام می دهد و سازوکاری در نظر می گیرد.

موضوع جدایی ری از تهران موضوع اساسی شهر تهران است. بر اساس طرح جامع، چنین تصمیمی، مساله توسعه شهر و موضوعات بسیار دیگری را تحت الشعاع قرار می دهد و چون شرایط جدیدی ظهور می کند خیلی از موضوعات شهر دچار تلاطم می شود

باید در نظر داشت که لابد چندی پس ازجدایی ری، منطقه ۱۲ خواهان جدایی می شود و منطقش این است که ما یک و نیم میلیون جمعیت نقاط دیگر تهران در منطقه مان رفت و امد می کند و بابت آن بایستی امتیازاتی بگیریم. بعد نوبت شمیران و کن و سایر جاها می رسد و ادامه پیدا می کند. یعنی انسجام تهران به پراکندگی می رسد.

باید نگاه جامع الاطرافی به موضوع داشت. ضروری است شورا، شهرداری و نیز کمیسیون های ذی ربط در این قضیه نظرات کارشناسی بدهند.

کد خبر 396496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.