واحدهای صنعتی بورسی ۵۰ درصد صنایع کشور را تشکیل می‌دهد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: رشد واحد های صنعتی بورسی که ۵۰ درصد صنایع را تشکیل می دهند، در ادامه روند ماه قبل، در مهرماه نیز نسبت به شهریور ۱،۸ درصد رشد مثبت داشته اند، که به علت هم راستا بودن با روند کل صنعت، می تواند موید تداوم رشد غیر نفتی کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالناصر همتی با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود نوشت:

"  عصر امروز، در ادامه نشست های دوره ای با روسای اتاق های سه گانه بازرگانی، تعاون و اصناف، همراه همکارانم میهمان اتاق تعاون بودیم.

نکات قابل ذکر از جلسه:

به دلیل جلسات کارشناسی مداوم بین بانک مرکزی و بخش غیر دولتی(اتاق های سه گانه)، در ماه های گذشته، حجم مواردی که مطرح شد، به حداقل خود رسیده بود، که موجب خوشحالی و امیدواری بود.

هر سه اتاق در مورد تاثیر مثبت و تعیین کننده سیاست ها و اقدامات بانک مرکزی در اعاده ثبات اقتصادی بازار ها و تلاش هایش برای رونق تولید تاکید داشتند.

اعلام کردم که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۴ میلیارد دلار برای واردات تامین کرده ایم، از نقش بخش غیردولتی در نیل به این نتیجه، در شرایط سخت تحریمی قدردانی کردم.

همچنین اعلام کردم، رشد واحد های صنعتی بورسی که ۵۰ درصد صنایع را تشکیل می دهند، در ادامه روند ماه قبل، در مهرماه نیز نسبت به شهریور ۱،۸ درصد رشد مثبت داشته اند، که به علت هم راستا بودن با روند کل صنعت، می تواند موید تداوم رشد غیر نفتی کشور باشد."

همچنین رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه از آماده شدن طرح گام (گواهی اعتبار مولد) به منظور حل بخشی از مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: کارهای کارشناسی و اخذ دیدگاه‌های صاحبنظران انجام شده است و در جلسه آتی شورای پول و اعتبار مطرح خواهد شد.

همتی افزود: امیدواریم با تصویب این طرح، بخشی از مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی رفع و شاهد رونق بیش از پیش تولید باشیم. به‌رغم محدودیت‌ها و تحریم‌ها، شاخص‌های اقتصادی در زمینه‌های متعدد از جمله صنعت و کشاورزی مثبت است و لازم است همه ما به آرامش موجود و ثبات ایجاد شده در بازار ‌توجه کرده و به تداوم آن کمک کنیم.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور ویژه است گفت: آمارها نشان دهنده تامین ۲۴ میلیارد دلار در سال جاری برای واردات است و این خود موید موفقیت کشور در کاستن از فشار تحریم ها است ضمن آنکه روند بازگشت ارز حاصل از صادرات نیز رو به افزایش است. آمارهای استخراجی نشان دهنده کنترل و کاهش مداوم ماهانه تورم توام با مدیریت نقدینگی است.

کد خبر 396495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.