برگزاری نمایشگاه مفهومی در نیویورک با الهام از مسائل زیست‌محیطی

معماران در شهر نیویورک نمایشگاهی برپا کرده‌اند که در آن هنرمندان با الهام از مسائل زیست‌محیطی آثار هنری مفهومی خود را برای عموم مردم به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از مهمترین موضوعاتی که در یک دهه‌ اخیر طراحان و معماران سعی کرده‌اند به آن بپردازند مسائل زیست‌محیطی و آگاه‌سازی مردم نسبت به آن است. به همین منظور اخیرا در کلانشهر نیویورک در ایالات متحده آمریکا، نمایشگاهی موقت برگزار شده است که در آن هنرمندان آثار هنری تخیلی خود در زمینه بحران‌های زیست محیطی نظیر صید بیش از حد ماهی، آلودگی پلاستیکی، ضایعات مواد غذایی، جنگل‌زادیی و تغییرات آب‌وهوایی را برای عموم مردم به نمایش گذاشته‌اند. این هنرمندان به طور کامل از مواد بازیافتی و قابل استفاده برای خلق آثار شگفت‌انگیز خود بهره گرفته‌اند.

نمایشگاه نیویورک از تعداد ۱۵ فضای مختلف تشکیل شده است که هر فضا یک واقعیت مجازی را در بر گرفته است تا محیط تعاملی ایجاد شود که در آن چشم‌اندازهای متفاوتی از دنیای زیرآب تا جنگل‌های شگفت‌انگیز به نمایش گذاشته شود. تعداد ۱۲ هنرمند محیطی برجسته جهان در خلق نمایشگاه Arcadia Earth  نیویورک شرکت کردند تا اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه اکتشافی زیست‌محیطی را در سیاره زمین خلق کنند.

هنرمندان در نمایشگاه Arcadia Earth، متاثر از مشکلاتی که انسان‌ها برای کره زمین و محیط زیست به‌وجود می‌آورند، آثاری بسیار شگفت‌انگیز و زیبا خلق کرده‌اند که برای بازدیدکنندگان جنبه آموزشی دارد و می‌تواند در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی بسیار موثر عمل کند.

به عنوان مثال، بازدیدکنندگان می‌توانند در بخش اقیانوس نمایشگاه شاهد کوچک شدن بسترهای مرجانی، عروس‌های دریایی به دام افتاده در مواد زائد پلاستیکی و تورهای ماهیگیری بزرگی باشند که نماد ماهیگیری بیش‌از حد مردم است. بخش دیگری از نمایشگاه، غاری زیر زمینی است که از تعداد ۴۴ هزار کیسه پلاستیکی ساخته شده است که این تعداد پلاستیک با تعداد کیسه‌های پلاستیکی مصرف شده در هر دقیقه در نیویورک برابر است.

خوشبختانه نمایشگاه آثار هنری زیست‌محیطی نیویورک تنها تصاویر آینده شوم محیط زیست را در ذهن مردم تداعی نمی‌کند بلکه آن‌ها را به تلاش برای کاهش تهدید کننده‌های زیست‌محیطی فرامی‌خواند. بخشی از نمایشگاه Arcadia Earth به "اتاق سوگند" اختصاص داده شده است که در آن بازدیدکنندگان سوگندنامه‌ای را امضا می‌کنند و متعهد می‌شوند که از آن تاریخ به بعد برای بهبود وضعیت کره زمین کمک کنند و تاثیرات منفی زیست‌محیطی را به حداقل برسانند.

جالب است بدانید که درختی زیبا به جایگاه فروش بلیط اختصاص داده شده است که شاخه‌های آن پوشیده از بلیط‌های فروشی است. نمایشگاه Arcadia Eath تا ژانویه ۲۰۲۰ در نیویورک برقرار خواهد بود.

کد خبر 396481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.