ساماندهی بازیافت پسماند در چرمهین

شهردار چرمهین از اجرای طرح‌هایی با هدف ساماندهی جمع‌آوری و بازیافت پسماند در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از لنجان، شهاب ثابت راسخ در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند شهری، اظهار کرد: بسیاری کارشناسان معتقدند یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار شهری ساماندهی مدیریت پسماند است که تاثیر بسزایی در فراهم‌سازی زمینه‌های زیبایی بصری شهر و همچنین حفاظت از فضاهای مختلف شهری دارد.

وی افزود: رفع مسائل پسماندهای شهری تنها مختص به یک شخص نبوده و موضوعی است همه با آن درگیر هستند و چنانچه شهروندان به مسئله تفکیک زباله از مبدأ و همچنین زمان بیرون گذاشتن زباله‌ها از منازل خود دقت نداشته باشند نه تنها زیبایی بصری شهر بلکه سلامت شهروندان مورد تهدید قرار خواهد گرفت.

شهردار چرمهین با بیان اینکه شرکت بازیافت لنجان چند سالیست که در این شهرستان شکل گرفته و ۹ شهرداری‌ این شهرستان سهامدار آن هستند، تصریح کرد: شهرداری چرمهین همچون سایر شهرداری‌ها پسماندهای شهری را به صورت شبانه جمع‌آوری و به محل سایت بازیافت منتقل می‌کند و در آنجا عملیات تفکیک و تبدیل به کود کمپوست اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدا نیازمند برنامه‌ریزی و آموزش است، ادامه داد: در سال‌های اخیر به مسئله تفکیک زباله از مبدأ در شهر چرمهین توجهی نشده بود برهمین اساس مدیریت شهری در دوره پنجم به این مسئله ورود پیدا کرد، چراکه به هر میزان شهروندان زباله‌های خود را در مبدأ تفکیک کنند، زباله گرد کمتری خواهیم داشت و زیبایی بصری شهر و سلامت مردم حفظ خواهد شد.

ثابت راسخ با اشاره به طراحی نرم‌افزار جمع‌آوری زباله برای تفکیک در مبدأ در شهرستان لنجان، اضافه کرد: تفکیک زباله از مبدا از جمله طرح‌های مهم مدیریت شهری است، اما هنوز آنگونه که شایسته است محقق نشده و با مشارکت پایین مردم مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع در ماه‌های اخیر نرم‌افزاری در شرکت بازیافت لنجان طراحی شده و اپلیکشینی به شهروندان ارائه شده که با نصب آن بر روی تلفن همراه، می‌توانند میزان مواد بازیافتی خود را بر اساس نوع و وزن اعلام کنند.

شهردار چرمهین خاطرنشان کرد: پس از اعلام شهروندان در کمترین زمان ماشین حمل بازیافت به محل اعلامی از طرف شهروندان مراجعه کرده و به ازای مواد بازیافتی مبلغی تحت عنوان کیف پول در اپلیکیشن وی لحاظ می‌شود که می‌توانند از طریق این اعتبار قبوض اداره‌های خدماتی را پرداخت و همچنین خرید اینترنتی انجام دهند.

وی یادآور شد: حفظ سلامت و بهداشت شهر و شهروندان از اهدافی است که در طراحی این اپلیکیشن دنبال شده و امیدواریم مورد استقبال شهروندان قرار گیرد.

ثابت راسخ یادآور شد: انتقاداتی نسبت به نبود کیوسک دریافت مواد بازیافتی در شهر چرمهین وجود داشته که باید در این خصوص نیز تدابیر لازم اتخاذ شود، زیرا افرادی هستند که توانایی استفاده از گوشی اندروید را ندارند از این رو باید با راه‌اندازی کیوسک‌های دریافت مواد بازیافتی در این خصوص عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذاریم.

کد خبر 396473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.