حمایت از اشتغال زنان روستایی مشکلات روستاها را کاهش می‌دهد

یک عضو شورای روستای اصفهان گفت: زنان روستایی از مهارت‌های بسیاری برخوردار هستند و رفع مشکل اشتغال آنان باید به طور جدی در دستور کار مسئولان باشد.

افسانه رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص لزوم توجه به زنان و نقش آنها در توسعه روستاها، اظهار کرد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور ما زنان هستند پیشرفت و تکامل جامعه بدون حضور آنان امری دور از ذهن است.

وی با بیان اینکه زنان روستاها بخش مهمی از جمعیت فعال کشور هستند، افزود: زنان روستایی علیرغم گستردگی مشارکت خود در فعالیت‌های روزانه نقش‌های متعدد و مختلفی به جز همسری و مادری از جمله تولیدکننده محصولات زراعی، کشاورزی و باغی، دامداری، فرآوری، بازاریابی و فروش محصولات را برعهده دارند.

زنان روستایی توانمندی‌های بسیاری دارند

این عضو شورای اسلامی روستای مرغ کچی از توابع شهر اصفهان تصریح کرد: حتی اگر این زنان خود فاقد زمین کشاورزی و دامداری باشند صرفا در قبال اخذ دستمزد به کار کردن برای دیگران می‌پردازند.

وی با تاکید بر اینکه شناخت توانمندی‌های زنان و دختران روستایی و هدایت استعدادهای آنها ضروری است، اظهار کرد: شناخت مهارت این قشر از جامعه می‌تواند باعث جلوگیری از محرومیت‌ها و افزایش توانمندی زنان روستایی در امور اقتصادی و فرهنگی شود همچنین عامل مهم توسعه روستایی و ماندگاری روستاییان در روستاها خواهد بود.

رمضانی با بیان اینکه لازم است حمایت کافی از قشر زنان روستایی به عمل آید، گفت: در اختیار گذاشتن زمین، سرمایه و حمایت آموزشی و فکری از این زنان می‌تواند تغییرات جدی در روستاها ایجاد کرده از حجم مهاجرت به شهرها بکاهد همچنین حتی می‌تواند مهاجرت معکوس به روستاها را ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه زنان روستایی از مهارت‌های بسیاری برخوردار هستند، افزود: رفع مشکل اشتغال زنان روستایی باید به طور جدی در دستور کار مسئولان باشد که این امر با ایجاد مراکز فرهنگی، هنری و صنایع دستی و البته صنایع تبدیلی کشاورزی و دامپروری میسر خواهد بود.

این عضو شورای اسلامی روستای مرغ کچی از توابع شهر اصفهان کمک به تشکیل و راه‌اندازی تعاونی‌های زنان روستایی را از ضروریات روستاها دانست و گفت: حمایت از تولیدات زنان روستایی با ایجاد بازارچه‌های بی‌واسطه مشکل بازاریابی زنان روستایی را حل می‌کند همچنین ایجاد فضاهای مناسب برای ورزش بانوان و دختران روستایی بر سلامت آنها می‌افزاید.

وی با شاره به اینکه جذب گردشگر به فروش تولیدات زنان روستایی کمک می‌کند، تصریح کرد: بازسازی و زیباسازی روستاهایی که می‌تواند قطب گردشگری باشد زمینه جذب گردشگر بیشتری را فراهم می‌کند که این امر خود عامل درآمدزایی برای ساکنان روستا و فروش محصولات روستایی خواهد شد.

قیمت زمین و مسکن در روستاها کنترل شود

رمضانی ایجاد امکانات بهداشتی و درمانی در روستاها را از موضوعات مهم رسیدگی به روستاها دانست و افزود: وجود امکانات بهداشتی و درمانی شامل تجهیزات درمانی، وجود مشاورین خانواده و سالن‌های آموزشی در روستاها می‌تواند به ارتقای سلامت روستاییان و آگاهی بیشتر آنها منجر شود همچنین بار ترافیکی و آلودگی شهرها را هم برطرف می‌کند.

وی برطرف کردن اشکالات طرح‌های هادی روستایی را مهم دانست و اظهار کرد: کوتاه نمودن دست دلالان املاک در مناطق روستایی باید مورد توجه باشد چرا که در این مناطق قیمت زمین و ملک در سالهای اخیر به شکل سرسام‌آوری بالا رفته است و لازم است مسئولان ذیربط برای این نوع زمین خواری که حتی زمینه ساخت و سازهای خلاف را هم ایجاد کرده چاره‌اندیشی کنند.

این عضو شورای اسلامی روستای مرغ کچی از توابع شهر اصفهان در خصوص توجه به راه‌ها و جاده‌های روستایی، تصریح کرد: راههای روستایی در بسیاری موارد فاقد علائم راهنمایی و حد استاندارد ایمنی جاده‌ای هستند که همین امر تصادفات بیشماری را رقم می‌زند.

وی گفت: مشخص نبودن وضعیت بیمه اعضای شورای روستایی از جمله مشکلات آنهاست.

کد خبر 396465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.