هجمه‌های احمدی‌نژاد علیه دولت

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

غرویان: آنچه روحانی گفت همان فرمایشات رهبری است

محسن غرویان در باره سخنان روز گذشته روحانی گفت: قوه قضاییه باید عدالت را در امر قضا انجام دهد و یکی از مصادیق عدالت نیز این است که در رسیدگی قضایی ملاحظه جناحی نباشد و اگر مفسدینی هستند، متعلق به هر جناح و گروهی که باشند باید بدون ملاحظه پاسخگو بوده و محاکمه شوند. آنچه آقای رئیس جمهور گفته است در واقع همان فرمایشات رهبری است. وی افزود: رهبری در دیدار با رئیس قوه قضائیه و مسئولان قضایی این مسأله را بازگو کردند و اصرار ایشان بر این است که با مفسدین و کسانی که اخلال اقتصادی ایجاد می کنند، برخورد شود. رئیس جمهور نیز روز گذشته همان فرمایشات را با صراحت بیان کرد. علت این صراحت نیز آن است که آقای روحانی می خواهد فرمایشات رهبری محقق شده و عدالت اجرا شود.غرویان گفت: رئیس‌جمهور بسیار به جا درخواست کرده که نظارت و شفافیت باشد. من دیدم که آقای مطهری نیز در رابطه با پرونده‌های فساد اقتصادی گفته که «حرکت قوه قضائیه کار خوبی است ولی رسیدگی باید عادلانه باشد و نسبت به همه جناح ها و گروه های سیاسی علی السویه باشد».غرویان گفت: رئیس‌جمهور بسیار به جا درخواست کرده که نظارت و شفافیت باشد. من دیدم که آقای مطهری نیز در رابطه با پرونده‌های فساد اقتصادی گفته که «حرکت قوه قضائیه کار خوبی است ولی رسیدگی باید عادلانه باشد و نسبت به همه جناح ها و گروه های سیاسی علی السویه باشد».وی همچنین درباره هجمه های اخیر به دولت گفت: هجمه‌ها به دولت به ویژه حرکت های جزئی روز ۱۳ آبان، در ادامه حرکت هایی هستند که با هدایت آقای احمدی نژاد و طیف فکری ایشان صورت می گیرد. به نظر می رسد که آنها برای ریاست جمهوری آینده برنامه داشته باشند. همچنین در تلاشند که تندروها را به مجلس آینده وارد کنند. اگر قرار است شفاف سازی شود حرف های طرف مقابل هم باید گفته شود و آقای رئیس جمهور نیز این صراحت را به خاطر مطالبات مردم و رأی دهندگان به خود به کار می برد؛ زیرا کسانی که به ایشان رای دادند از ایشان درخواست دارند که حرف های خود را صریح و شفاف بازگو کند.

سخنگوی دولت:زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی تنها نیستند

علی ربیعی در جمع مردم زلزله‌زده روستای ورنکش میانه، اظهار کرد: به خانواده‌هایی که در جریان زلزله اخیر داغدار شدند، تسلیت می‌گویم و برایشان صبر آرزو دارم؛ همراهی، صبر و ادراک مردم ورنکش زیبایی‌هایی بودند که در دل این مصیبت خودنمایی کردند. وی با تاکید بر این‌که مقاوم‌سازی خانه‌ها، برنامه میان‌مدت و کوتاه مدت دولت در روستاها بوده است، گفت: در روستای ورنکش میانه نیز خانه‌هایی که مقاوم سازی شده بودند، آسیب کمتری دیده‌اند. امیدواریم با تدابیری که اتخاذ شده مقاوم سازی‌ها در این مناطق بیش از گذشته سرعت بگیرد.سخنگوی دولت با اشاره به مصوبات دولت در مورد زلزله روزهای گذشته در آذربایجان شرقی، افزود: برای افرادی که می‌خواهند تا اتمام بازسازی خانه خود در منازل دیگران (اقوام، استیجاری و...) ساکن شوند، کمک بلاعوض اختصاص می‌یابد و سعی می‌کنیم این کمک از طریق نهادهای دیگر نیز افزایش پیدا کند.وی در این خصوص ادامه داد: وام‌های قرض‌الحسنه‌ای نیز برای ساخت و ساز خانه توسط دولت تصویب شده است که این رقم مصوب می‌تواند مسایل و مشکلات را برطرف کند. وی اضافه کرد: استاندار آذربایجان شرقی نیز تدبیری اندیشیده‌اند تا برای افرادی که در خانه‌های دیگران ساکن نمی‌شوند، طی چند روز اتاق‌هایی در ابعاد 10 الی 15 متر در کنار خانه‌های تخریب شده ساخته شود تا بعد از اتمام بازسازی خانه‌ها نیز توسط روستاییان مورد استفاده قرار گیرد. ربیعی یادآور شد: خاک برداری و آواربرداری در مناطق زلزله‌زده آغاز شده است و طبق وعده‌ها این فرآیند طی چند روز آینده تمام می‌شود و پیمانکاران بنیاد مسکن بلافاصه عملیات بازسازی را شروع خواهند کرد. وی با تاکید بر این‌که جهادکشاورزی نیز بعد از اتمام آواربرداری، برای دامداری‌هایی که از بین رفته‌اند، عملیات جبرانی آغاز خواهد کرد، گفت: طبق مصوبه هیات مدیره اشتغال و کارآفرینی برای تمامی دام‌های تلف شده وام‌های قرض‌الحسنه و اعتبار تخصیص می‌یابد. تمامی مشاغل از دست رفته در جریان زلزله نیز در این منقه جبران خواهد شد. وی در ادامه با اشاره به سرمای شب کوتاه‌ مدت در این منطقه گفت: انشاءالله برای این مشکل هم تدابیری اندیشیده خواهد شد. سخنگوی دولت با تاکید بر این‌که زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی تنها نیستند و ما خادم این مردم هستیم، گفت: معاون اول رییس جمهور نیز آخر هفته در منطقه حضور خواهند یافت تا تصمیمات اتخاذ شده را تمکیل کنند.

نباید به دنبال اختلاف بگردیم

فاطمه ذوالقدر عضو فراکسیون امید، در واکنش به توزیع شب نامه در میان نمایندگان مجلس علیه رئیس جمهور، اظهار کرد: متأسفانه بیانیه ای که داده شده در جهت ایجاد تفرقه است؛ در حالی که ما در این شرایط باید دنبال اتحاد و وحدت باشیم و سه قوه با همدیگر همکاری داشته باشند. عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر من نباید در این شرایط دنبال اختلاف بگردیم و مثلا بگوییم اینجا تناقض دارد. باید مواضع را به همدیگر نزدیک کنیم و دنبال وحدت باشیم؛ تا بتوانیم برای تحقق اهداف خودمان که کمک به وضعیت اقتصادی و برطرف کردن فساد است، به همدیگر کمک کنیم. وی با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت و اتحاد برای مبارزه با فساد و کمک به شرایط فعلی اقتصادی کشور، گفت: انتشار بیانیه و شب نامه مشکلی از کشور حل نمی کند و تنها دستاورد آن می تواند تفرقه باشد. اگر فسادی هست، همه با هم کار کنیم که به نحو احسن با آنها برخورد شود و بتوانیم این موضوع را برطرف شود. ذوالقدر درخصوص تهیه کنندگان شب نامه علیه رییس جمهور نیز گفت: مشخص نیست چه کسی آن را تهیه کرده چراکه اسم و امضا ندارد. این بیانیه با دستور هیات ریسه تکثیر و توزیع شده است.

وزیر کشور: تلاش ما مشارکت پررنگ‌ مردم در انتخابات است

عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم افتتاحیه ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه از شروع ثبت نام در 10 آذر تا انتهای انتخابات 83 روز زمان داریم تا انتخاباتی باشکوه، سالم، در محیطی امن و با مشارکت بالا و محوریت قانون داشته باشیم، اظها رکرد:‌ 20 دستگاه اجرایی در حوزه اجرای انتخابات و شورای نگهبان در حوزه نظارت به ستاد انتخابات کمک می‌کنند.= وی تاکید کرد:‌ انتخابات را نماد مقاومت و استقامت مردم در مقابل فشار، زورآزمایی و تحقیر دشمنان می‌دانیم و امیدواریم این انتخابات به مانور قدرت، استقامت و مشارکت مردم تبدیل شود. رحمانی فضلی با بیان اینکه تلاش ما این است انتخابات را با همکاری همه اعضا، گروهها و نامزدها و همه دستگاه‌های اجرایی و شورای نگهبان در یک محیطی هماهنگ برگزار کنیم، تصریح کرد: تلاش ما این است که مردم با اعتماد و اطمینان مشارکت پررنگ‌تری نسبت به گذشته در انتخابات داشته باشد. وی ادامه داد: تقاضای ما این است همه کسانی که در خود توان، استعداد و انگیزه و علاقه برای کمک به مردم و نظام را دارند به میدان انتخابات آمده و ثبت نام کنند. از احزاب هم تقاضا داریم در محیطی سالم، قانونی و با رقابت اصولی و منطقی بستر حضور بیشتر مردم را فراهم کند. وزیر کشور ادامه داد: از نامزدهای انتخابات هم تقاضا داریم با رعایت قانون و سلامت انتخابات در صحنه حضور داشته باشند. ما با بی طرفی کامل، دقت و در نظر گرفتن شرایط سراسر کشور تلاش می‌کنیم فضا را برای انتخابات فراهم کنیم. وزیر کشور در پایان گفت:‌ ما آمادگی رسیدگی به شکایات و پاسخ به سئوالات و راهنمایی‌های لازم را در وزارت کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری های سراسر کشور را داریم.

کد خبر 396460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
    0 0
    اقای غرویان تو که خوب تفسیر میکنی بد نیسنت بدونی لحن رهبری با لحن رییس جمهور زمین تا اسمانه عزیز دل.در ضمن وقتی هر از گاهی روئسای چند گانه نظام با هم جلسه دارند و میتوانند صحبتهاشون را در ان جلسه به هم بگن تا امید هم در میان مردم کم نشه این از بی کلامی و حرف نداشتن رییس جمهوره که میاد در یک سفر استانی که مردم منتظر حرفهای دیگه هستند این حرفها را بزنه غرویان عزیز