دمای هوا چه تاثیری بر سلامت روان دارد؟

بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد ارتباط مستقیمی بین افزایش دما و افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها به دلیل خودکشی یا مشکلات روانی وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خودکشی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در سراسر دنیا محسوب می‌شود؛ از آنجا میزان خودکشی در حال افزایش است، بررسی عوامل تاثیر گذار بر آن اهمیت زیادی دارد. گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی نقش آب و هوا بر سلامت روان، مطالعه‌ جدیدی انجام دادند. آن‌ها ابتدا اطلاعاتی در مورد مراجعه‌کنندگان به بخش‌های اورژانس کالیفرنیا در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ به دست آوردند. سپس، میزان خودکشی در کشور آمریکا را در سال‌های ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۶ را بررسی کردند و در نهایت داده‌های سلامت روان بیش از چهار میلیارد فرد را در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۲ جمع‌آوری کردند.

همچنین پژوهشگران عواملی مانند سطح درآمد افراد، دسترسی به دستگاه تهویه، خدمات سلامت روان، پوشش بیمه و دسترسی به درمان سوء مصرف مواد را نیز در نظر گرفتند. نتایج بررسی‌های جدید نشان داد که هر چه دمای هوا کمتر باشد، بیماری‌های سلامت روان کاهش پیدا کرده و هر چه هوا گرم‌تر باشد پیامدهای منفی سلامت روان افزایش می‌یابد. به گفته محققان اگر به طور میانگین دمای هوای ماهانه، یک درجه فارنهایت افزایش پیدا کند، آمار خودکشی ۰.۳۵ درصد و میزان مراجعه به بخش‌های اورژانس به دلیل مشکلات روانی ۰.۴۸ درصد افزایش پیدا می‌کند.

یافته‌های جدید نشان داد هوای گرم حتی در مناطقی که افراد به گرما عادت کرده باشند، بر سلامت روان آن‌ها اثر منفی دارد. همچنین میزان خودکشی و آسیب‌های فردی در فصول گرم سال بیشتر از سایر فصل‌ها است. به گفته محققان، ممکن است دلیل ارتباط بین افزایش دمای هوا و پیامدهای منفی سلامت روان، اختلالات خواب باشد. پژوهشگران دریافتند چنانچه اختلالات خواب ناشی از افزایش دما باشد، مستقیما سلامت روان افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نتایج این مطالعه در مجله  Health of Economics منتشر شده است.

کد خبر 396454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.