تدوین برنامه جامع کاهش آمار تصادفات جاده‌ای برون‌شهری سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از تدوین برنامه جامع کاهش آمار تصادفات جاده‌ای برون‌شهری خبر داد و خواستار تصویب آن در جلسه آتی این کمیسیون شد.

به گزارش ایمنا، منوچهر فخری ظهر امروز -دوشنبه ۲۰ آبان ماه- در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راههای استان از تدوین برنامه جامع کاهش آمار تصادفات جاده‌ای برون‌شهری خبر داد و خواستار تصویب آن در جلسه آتی این کمیسیون شد.

وی خاطرنشان کرد:  همه راه‌های استان مستعد حادثه است و از آنجایی که استان سمنان در مسیر تردد مسافران و زائران حرم امام رضا (ع) می‌باشد و این‌ مسیر طولانی سبب وقوع تصادفات منجر واژگونی و فوت ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است،  دستگاه‌های مرتبط باید با همکاری و تعامل با یکدیگر نسبت به رفع مشکلات نقاط مهم حادثه‌خیز و مناسب‌سازی راه‌های استان و ایجاد استراحتگاه‌ها بین راهی تلاش کنند.

فخری ادامه داد: پلیس راه به عنوان عامل بازدارنده از ایجاد حادثه در جاده‌ها باید در محل مناسب استقرار داشته و در معرض دید رانندگان باشد ‌تا نقش بازدارندگی خود را در راستای کاهش تصادفات ایفا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: وجود استراحتگاه و اقامتگاه‌های بین‌راهی در راستای رفع خستگی رانندگان و کاهش تصادفات بسیار موثر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تحقق اهداف توسعه گردشگری در استان با محوریت کاهش حوادث و تصادفات مدنظر قرار گیرد، گفت: ایمنی بیشتر محورهای مواصلاتی استان، افزایش پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر و اورژانس، تقویت و پوشش آنتن‌دهی کامل موبایل در طول محورهای مواصلاتی استان و استقرار کیوسک ویژه ماموران پلیس راهور در طول جاده، از اقدامات مهمی است که باید در راستای کاهش حوادث جاده‌ای مورد توجه  قرار گیرد.

کد خبر 396451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.