خودسوزی‌های سریالی جانبازان در قم ادامه دارد

آخرین وضعیت افراد مبتلا به HIV در لردگان، فوت چهارمین جانباز بر اثر خودسوزی در قم،مخالفت مجلس با کاهش سهمیه معافیت فرزندان ایثارگران، کاهش سن سکته مغزی در ایران و کشف بیش از ۱۹۹کیلو شیشه و هروئین در"سربیشه " برخی از عناوین بسته خبری اجتماعی ایمنا در بیستمین روز آبان ۹۸ است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، سایت محلی قم نیوز نوشت: چهارمین جانباز در کمتر از سه ماه در قم خودسوزی کرد و خودسوزی وی منجر به فوت شده است.

این جانباز اعصاب و روان که درصد جانبازی وی ۴۵ درصد بوده است، اواسط هفته گذشت در منزل خود در قم دست به خودسوزی زده است و برای درمان به بیمارستان سوختگی اصفهان اعزام شده است.

پیگیری خبرنگار قم نیوز مشخص کرده است که علی رغم تلاش کادر درمانی بیمارستان، این جانباز فوت کرده است.

این چهارمین مورد خودسوزی جانبازان در قم، در کمتر از ۳ ماه اخیر است.

آمار مبتلایان به ایدز در لردگان کمتر از ۵ درصد است

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به آخرین اقدامات این وزارتخانه برای جمعیت مبتلا به HIV در منطقه لردگان اشاره کرد و گفت: افراد مبتلا به ویروس HIV در منطقه غربالگری و مورد مشاوره قرار گرفته اند و ارائه خدمات درمانی به آنها در حال انجام است.

به گفته وی کمتر از ۵ درصد جمعیت منطقه مبتلا به ویروس HIV هستند.

مجلس با کاهش سهمیه معافیت فرزندان ایثارگران مخالفت کرد

طرح کاهش سهمیه معافیت فرزندان ایثارگران برای خدمت وظیفه عمومی با مخالفت نمایندگان مجلس رو به رو شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) با ۶۲ رای موافق، ۱۱۶ رای مخالف و پنج رای ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در مجلس با طرح اصلاح بند «د» مده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه مخالفت کرده و آن را تصویب نکردند.

همچنین طبق بند «د» ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی به ازای هر ۲۴ ماه آزادگی، ۲۵ درصد جانبازی و ۳۰ ماه سابقه حضور در جبهه یک نفر از فرزندان آزادگان، جانبازان و رزمندگان معاف می‌شوند این امتیازات برای بهره‌مندی از تسهیلات این بند قابل جمع است و در مورد معافیت کسانی که مدت جانبازی یا حضور در جبهه یا مدت آزادگی و اسارت آنها در حد معافیت یک فرزند آنان نیست با درصد جانبازی و مدت حضور در جبهه و مدت دوران اسارت محاسبه می‌شود.

کاهش سن سکته مغزی در ایران

جمشید کرمانچی مشاور معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سن سکته مغزی در دنیا و ایران کاهش یافته و مردم نباید فکر کنند که فقط در سن پیری رخ می دهد و باید نسبت به علائم آن هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های وزارت بهداشت در حوزه سکته‌های مغزی عدم آگاهی مردم و مراجعه به موقع آنها در این حوزه است، ‌گفت: نکته بسیار مهم این است که مردم نباید تصور کنند که سکته مغزی فقط برای افراد پیر است و صرفا در سنین بالای ۵۰ یا ۶۰ سال اتفاق می‌افتد؛ چراکه در حال حاضر در دنیا سن سکته مغزی به دلیل سبک زندگی ناسالم کاهش یافته و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست؛ به‌طوری که در حال حاضر می‌بینیم که در برخی موارد سکته‌های مغزی در سنین ۴۰ سال و بعضا در مواردی در سنین زیر ۴۰ سال هم رخ می‌دهد.

کرمانچی تاکید کرد: گاهی مردم انتظار دارند که سکته مغزی تنها در افراد پیر و از کار افتاده‌ بروز کند؛ در حالیکه فردی که شاغل است یا فرد سالمی که در حال پیاده‌روی در خیابان است هم ممکن است دچار سکته مغزی شود. این موضوعی است که همه کشورها مبتلابه آن هستند. حال از آنجایی که جمعیت کشور ما جوان است نیز احتمال دیده شدن این بیماری در سنین جوانی در کشور وجود دارد.

۵۹۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان

اسکندر اسکندری، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با تأکید بر ضرورت رفع موانع سد راه ازدواج جوانان گفت: این نهاد در شش‌ماهه نخست امسال، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک‌هزینه ازدواج نوعروسان، هدیه داماد و کمک‌هزینه ازدواج مجدد بانوان را به ۵۹۰ مددجوی تحت حمایت اعطاء کرد.

کمک بلاعوض آماده پرداخت به زلزله زدگان

علی ربیعی سخنگوی دولت گفت : کمک ۱۰ میلیون تومانی بلاعوض آماده پرداخت به زلزله زدگان آذربایجان شرقی است.

وی در جمع خبرنگاران افزود : هر خانواده زلزله زده ای که خانه اش در این حادثه تخریب شده است ، ثبت نام کند از امروز کمک بلاعوض دولت را دریافت خواهد کرد.

ربیعی ادامه داد:علاوه بر مصوبات دولت برای جبران خسارتهای زلزله ، کمک هزینه اسکان و ساخت به زلزله زدگان پرداخت می شود ضمن آنکه جهاد کشاورزی دو هزار جایگاه دامی ایجاد می کند و خسارات دامها نیز با اعطای منابع بانکی ارزان قیمت جبران خواهد شد.

وی بر توجه به مقاوم سازی واحدهای مسکونی برای کاهش خسارت در زمان بروز بلایای طبیعی با همراهی مردم تاکید کرد و گفت : دولت ضمن ارائه خدمات فنی برای مقاوم سازی هر واحد مسکونی در روستاهای زلزله زده ۳۰ میلیون تومان تسهیلات می دهد.

چهار کشته و ۴۱ مجروح در حادثه تصادف کامیون با اتوبوس

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور، از تصادف بین کامیون و اتوبوس و پژو در محور نهابندان خبر داد و گفت: این حادثه ۴ کشته و ۴۱ مصدوم داشت.

به گفته وی مسافران اتوبوس از اتباع پاکستانی بودند که اغلب آنها در محل درمان شدند و ۱۰ نفر توسط اورژانس هوایی به بیمارستان انتقال یافتند.

خانه یک زن در آبادان تیرباران شد

رکنا نوشت: شنیده ها از این حکایت دارد که افرادی موتورسوار با در دست داشتن سلاح جنگی کلاشینکف اقدام به تیراندازی به در منزل یک خانم در ردیف بی ۴۰ منطقه کوی کارگر کرده و از محل متواری شدند که علت این تیراندازی هنوز مشخص نشده و موضوع در دست بررسی است

توقیف تریلرماک با ۲۹۴ کیلو تریاک در "نائین"

به گفته سرهنگ ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی شهرستان "نائین" ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و یگان امداد فرماندهی انتظامی این شهرستان حین گشت زنی در محور "انارک-نائین" به یک کامیون کشنده ماک مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی های لازم از این خودرو بازرسی شد که در این عملیات ۲۹۴ کیلو و ۴۱۹ گرم تریاک جاساز شده در ۲۲۹ بطری دلستر و ۲۹ بطری آب معدنی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان کرد:در این رابطه دو نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف بیش از ۱۹۹کیلو شیشه و هروئین در"سربیشه "

سردار مجید شجاع فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی از کشف بیش از ۱۹۹ کیلوگرم شیشه و هروئین در عملیات پلیس در شهرستان "سربیشه" خبرداد.

وی مأموران در بازرسی از خودرو ۱۲۸ کیلو و ۶۵۰ گرم شیشه و ۷۰ کیلو و ۹۷۰ گرم هروئین که از مرزهای شرقی کشور وارد شده بود، کشف که در این رابطه ۳ متهم را دستگیر کردند؛ متهمان پس از هماهنگی با مقام قضائی، روانه زندان شدند.

نمی توانیم به خاطر چند درخت ۵۰۰ هزار نفر را بیکار کنیم

امیر عبدالرضا سپنجی، مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان محیط زیست با انتقال آب از خزر به سمنان موافق است چون کشور برای اشتغال و آبادانی به آب نیاز دارد و نمی‌توان به دلیل جلوگیری از بریدن چند درخت باعث بیکار شدن ۵۰۰ هزار نفر در سمنان شد.

وی با بیان اینکه محیط زیست کشور نه مسئول تامین آب کشور است و نه مدیر پروژه های انتقال آب ، اظهار کرد : وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست ارزیابی محیط زیستی است و مدیریت تامین آب بر عهده وزارت نیرو است بنابراین مسئولیت تمام مراحل این پروژه اعم از  تقاضا، اجرا ، پیمانکاری و نظارت نیز بر عهده این وزارت خانه است.

وی با تاکید بر اینکه موافقت سازمان حفاظت محیط زیست با طرح انتقال آب ، مشروط بوده است ، عنوان کرد : بر اساس نظر سازمان حفاظت محیط زیست ، انتقال از مسیر انتقال سوخت ری - نکا هیچ گونه تخریبی نخواهد داشت و در نهایت ۳ الی ۴ هزار درخت در مسیر قطع خواهد شد که سازمان به شرط کاشت دو برابری  با این طرح موافقت کرده است.

کد خبر 396424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.