تامین بلندمدت آب مورد نیاز صنعت استان‌های فلات مرکزی از دریا

وزیر نیرو گفت: آب مورد نیاز تعدادی از استان‌های منطقه فلات مرکزی و مصارف بلندمدت به‌ویژه در بخش صنعت از آب دریا تامین خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، رضا اردکانیان در ادامه سفر به استان کرمان، با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان‌های زرند و کوهبنان به عنوان نماینده رئیس‌جمهور با اشاره به تامین آب شرب به عنوان یکی از وظایف دولت‌ها، اظهار کرد: این طرح برای استان کرمان به ثمر رسیده و در افق ۱۴۲۵ تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی که کشور با محدودیت‌های شدید مواجه است، برای دستیابی به رونق تولید، ایجاد اشتغال و تدارک زیرساخت‌های لازم با تأمین آب و برق به‌عنوان اصلی‌ترین زیرساخت‌های توسعه، از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

اردکانیان ادامه داد: هر چند این محدودیت‌ها برای ما فرصت ایجاد می‌کند و به طور طبیعی موجب توجه دقیق‌تر از ظرفیت‌های موجود و افزایش بهره‌وری و خود اتکایی می‌شود، اما به هر حال برای مردم و اقشاری که به لحاظ اقتصادی تمکن کافی ندارند شرایط دشواری است، بنابراین وظیفه ما این است که سعی کنیم از طریق اجرای موارد پیش‌گفته، این دشواری‌ها کاهش پیدا کند.

وی اظهار کرد: سعی کرده‌ایم امسال با استفاده از نعمت‌های الهی در فصول بارندگی، شرایط نسبتاً سهل‌تری را برای هموطنان فراهم کرده و برنامه‌های بلندمدت برای تامین آب و برق تدارک ببینیم.

وزیر نیرو با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان زرند گفت: جمعیت تحت پوشش سیستم‌های فاضلاب استان کرمان از متوسط کشور پایین‌تر است، بنابراین می‌بایست تلاش بیشتری برای جذب سرمایه‌های بخش غیر دولتی در اجرای پروژه‌های فاضلاب این استان صورت گیرد.

اردکانیان ادامه داد: آب خاکستری به‌عنوان مطمئن‌ترین منبع آب برای بخش صنعت می‌تواند جمع‌آوری، تصفیه و با کیفیت مناسب دوباره در سیستم مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح که در زرند به ارزش ۴۵۰ میلیارد تومان آغاز و در طول سه سال سرمایه‌گذاری خواهد شد، نقش مهمی در ارتقای وضعیت بهداشت عمومی خواهد داشت، افزود: این طرح پس از بهره‌برداری، به عنوان یک منبع مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به اشتغال‌زایی منطقه چه در طول دوره ساخت و چه پس از بهره‌برداری کمک خواهد کرد.

وزیر نیرو با اشاره به اهمیت تامین آب شرب به ویژه در اقلیم‌های خشک، گفت: امروز رئیس جمهور در جمع مردم رفسنجان این خبر خوش را به مردم استان کرمان داد که نتیجه مطالعات وسیعی که از مدت‌ها قبل در دستگاه‌های مسئول در حال انجام بود، اخیراً پس از جمع بندی به تصویب شورای عالی آب رسید، آب مورد نیاز تعدادی از استان‌های منطقه فلات مرکزی و مصارف بلندمدت در بخش صنعت به‌ویژه از آب دریا تامین خواهد شد.

اردکانیان خاطرنشان کرد: این اطمینان را به هموطنان در این مناطق می‌دهیم که با این طرح مشکلات تامین آب شرب حل شده و انشالله از این بابت نگرانی نخواهند داشت.

کد خبر 396421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.