عجایب شهر/ نماد هنر سنتی کشور استونی

طراحان اهل جمهوری استونی با الهام از پیشه اجدادی خود و بهره‌گیری از مدل‌سازی دیجیتالی، پاویونی زیبا از چوب‌های در هم بافته شده احداث کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طراحان پاویون خارق‌العاده Steampunk را در کلانشهر تالین، پایتخت کشور استونی، احداث کردند و با الهام از هنر سنتی کشور خود و  طراحی‌ رایانه‌ای برای ساخت آن بهره گرفتند.

این اثر هنری بی‌نظیر که در رقابت دوسالانه آثار معماری تالین در سال ۲۰۱۹ به عنوان طرح برتر برگزیده شد، از نوعی چوب بسیار مقاوم ساخته شده است که این چوب طی فرآیند بخار آب به خود شکل خمیده گرفت.

هدف طراحان از انتخاب این روش برای شکل دادن به چوب پاویون، یادآوری هنر سنتی کشور استونی در دنیای ماشینی برای ساکنان تالین بود.

سازندگان با استفاده از مدل‌سازی دیجیتالی چوب‌های پاویون، Steampunk را با دست‌های خود و با کمک بخار آب شکل دادند و تصمیم گرفتند به جای تولید رباتیک به وسیله دستگاه‌های سی ان سی، از یک رویکرد ترکیبی، یعنی استفاده از دست و با کمک و راهنمایی هولوگرافی اثر هنری شگفت‌انگیز خود را خلق کنند و در معرض دید همگان بگذارند.

اگرچه تولید به وسیله کامپیوتر و رباتیک به طراحان در تجسم‌سازی طرح خود کمک شایانی کرد، بااین حال ظرافت به‌کار برده شده در ساخت پاویون جدید فراتر از تولید رباتیک پیش رفت چرا که توصیف درک جنبه‌های کیفی و کمی یک پروژه به زبان صریح در این دستگاه‌ها اندکی مشکل به نظر می‌رسد.

طراحان پس از تهیه چوب‌های مقاومی به پهنای ۱۰ سانتی متر و ضخامت یک سانتی متر آن‌ها را به شکل منحنی درآوردند و روی یک چارچوب منعطف و قابل تغییر نصب کردند. سپس چارچوب را به‌ شکل یک گره سه بعدی در هم پیچیده شده درآوردند.

اثر هنری جدید تالین با ارتفاع ۴.۶ متر، فضایی به مساحت هشت متر مربع را به خود اختصاص داده است و در مقابل موزه معماری پایتخت استونی نصب شده است.

کد خبر 396419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.