تلاش برای «دستیابی به شهری برخوردار از محیط‌های کسب و کار مطلوب مشاغل شهری»

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با هدف رسیدن به چشم‌انداز «دستیابی به شهری برخوردار از محیط‌های کسب و کار مطلوب مشاغل شهری»، با رعایت شاخص‌های توسعه پایدار تلاش می‌کند.

به گزارش ایمنا، حسین امیری در جلسه کنترل پروژه‌های سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: سازمان با هدف رسیدن به چشم‌انداز «دستیابی به شهری برخوردار از محیط‌های کسب و کار مطلوب مشاغل شهری»، با رعایت شاخص‌های توسعه پایدار تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه میدان میوه و تره بار اصفهان به عنوان یکی از طرح‌های مطرح در سطح کشور معرفی می‌شود، خاطر نشان کرد: از اهداف مهم این سازمان می‌توان به هدایت چرخه تولید تا توزیع، حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و ساماندهی مشاغل شهری اشاره کرد.

امیری با اشاره به اینکه مکان‌یابی میدان میوه و تره بار در شش کیلومتری شرق جاده اصفهان– نایین از ویژگی‌های ممتاز آن به شمار می‌آید، تصریح کرد: در میدان مرکزی میوه و تره بار علاوه بر تالارها و غرفه‌های عرضه میوه و تره بار، بخشی از زیربنای پروژه به واحدهای خدماتی چون مسجد، بانک، رستوران، سوپرمواد غذایی و ... اختصاص یافته است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در مجاورت میدان مرکزی میوه و تره بار مکانی برای استقرار صنایع تبدیلی در نظر گرفته شده است، گفت: این مکان شرایطی را برای سورتینگ میوه، بسته‌بندی، تهیه کنستانتره‌ها، سردخانه، بازیافت و به طور کلی استفاده از روش‌های علمی برای توزیع و صادرات میوه و تره بار فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به ساماندهی مشاغل افزود: در حوزه ساماندهی مشاغل می‌توان به واگذاری ۵۶ واحد در شهرک امیرکبیر، واگذاری ۲۲ واحد در محل قصر صنعت و تهیه لیستی از صنعتگران متقاضی خرید واحد اشاره کرد.

امیری با بیان اینکه در حوزه ساماندهی مشاغل جلسات متعددی برگزار شده است، تصریح کرد: به منظور واگذاری سرقفلی غرفه‌های مجتمع خواروبار و خشکبار به صنف مربوطه از شورای اسلامی شهر مجوزهای مربوطه اخذ شد همچنین توافق لازم به جهت احداث مشارکتی کلینیک خدمات خودروئی در سه نقطه از شهر انجام شد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان افزود: در حوزه شبکه توزیع، بازار روز کوثر ۳، ۴، ۵، ۶ و ۱۲ ساماندهی شده است همچنین بلوک y-z در شهرک امیرکبیر و بلوک X در شهرک پینارت احداث شده است.

وی با اشاره به ساماندهی خواروبارفروشان در شهر اصفهان، گفت: به منظور ساماندهی صنف خواروبار و خشکبار و جلوگیری از مشکلات ترافیکی در خیابان‌های جهاد، عبدالرزاق و ولی‌عصر(عج) مجموعه‌ای در میدان مرکزی میوه و تره بار احداث شد که برای این مجموعه ۱۱۱ واحد خوار و بار در زمینی به وسعت ۱۵ هکتار برای عمده فروشان خوارو بار و خشکبار در نظر گرفته شده است که تا پایان سال جاری ۴۵ واحد آن آماده بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

امیری افزود: با توجه به موقعیت شاخص این مجموعه، عمده‌فروشان خواروبار، خشکبار و مواد غذایی اصفهان می توانند تبادلات تجاری مهمی را با سایر نقاط کشور داشته باشند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در سال گذشته تحولات زیادی در بازار گل و گیاه همدانیان ایجاد شد، اظهار کرد: در سال گذشته با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اقدامات عمرانی بسیار خوبی در بازار گل و گیاه همدانیان انجام شد.

وی افزود: به منظور رونق اقتصادی، توسعه فعالیت ها و دسترسی همشهریان به گونه های مختلف گل و گیاه، بازار بین المللی گل ارغوان در مجاورت آرامستان باغ رضوان به مساحت ۱۴/۵ هکتار در حال احداث است.

امیری با اشاره به اینکه بهسازی بازار بعثت رضایت همشهریان را در پی داشته است، خاطرنشان کرد: برای دسترسی راحت شهروندان به بازار کوثر در منطقه پینارت  بازار کوثر زاینده رود در حال احداث است.

معاون خدمات شهری شهردار با اشاره به اینکه در میدان مرکزی میوه و تره بار احداث بارانداز شیلات با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: برای ایجاد بارانداز شیلات میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان ۱۴ غرفه با پنج هزار مترمربع زیربنا در نظر گرفته شده است تا عرضه این محصولات با نظارت ویژه بر رعایت اصول بهداشتی و در فضایی مناسب انجام شود.

کد خبر 396412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.