۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
آغاز اجرای طرح ظفر در کاشان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان گفت: طرح عملیاتی ظفر ۸۸ که با هدف شناسایی وبرخورد قاطع با اراذل واوباش شاخص ومزاحمین نوامیس ودر راستای ارتقا امنیت اجتماعی در سطح جامعه است در شهر کاشان اجرا شد.

محمد حسین تقوایی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در این طرح هشت نفر از اراذل مهم و مطرح شهرستان دستگیر شدند، اظهار کرد: طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات ضربتی از محل اختفای آنها انواع سلاح‌های سرد، مقادیر زیادی مواد مخدر، مشروبات الکلی، هفت دستگاه انواع ماهواره ضبط و در این خصوص چهار دستگاه موتور سیکلت و خودرو نیز توقیف شد.

وی به کسانی که قصد مزاحمت و شرارت و  عربده کشی و  رفتار های خارج از عرف در جامعه را دارند هم هشدار داد وتصریح کرد: پلیس مقتدرانه و با قاطیعت با آنان برخورد خواهد کرد و طبق هماهنگی با مقام قضایی احکام سنگینی برای آنها اجرا خواهد شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان با اشاره به ورود و توزیع مخدر جدیدی به نام "کمیکال" در کاشان خاطر نشان شد: "کمیکال" مخدر وروان گردان تهیه شده از خانواده ماری جوانا صنعتی است که یک مرتبه  مصرف آن موجب وابستگی شدید و اعتیاد به آن می شود.

وی با ابراز نگرانی از راحتی دسترسی به این مخدر که سبب رواج آن میان اقشار جامعه به خصوص جوانان رده سنی ۱۸ تا ۲۵ سال شده است، تصریح کرد: مصرف مواد مخدر کمیکال باعث بروز علائمی چون‌سرگیجه، تهوع، توهم دیداری و شنیداری، سفر در مکان وزمان، احساس سرخوشی، خنده‌های زیاد وافزایش فشار خون، عدم کنترل حرکتی و دشواری در حرکت اعضای بدن واحتمال تشنج وکاهش فشارخون کشنده در شخص می‌شود و حالتی شبیه به سکته مغزی وکما به مدت ۱۵ دقیقه به فرد دست می‌دهد.

تقوایی با اشاره به عوارض مصرف این مخدر در بلند مدت که با کاهش قدرت حافظه و اختلال در یادآوری وقایع وخاطرات، کاهش قدرت عکس العمل شخص، تغییر dna،  بروز صفات مردانه وزنانه همراه است، متذکر شد: برخورد نامناسب با فرزندان، فرزند پروری ضعیف، اختلاف با والدین با یکدیگر، عدم نظارت خانواده بر رفتار فرزندان وگرایش به مصرف مخدر ها از عوامل مهم جوانان به مصرف مواد مخدر دانست و از والدین خواست از طریق کسب مهارت‌های فرزند پروری، آموزش های نظارت  بر فرزندان و ایجاد روابط عمیق به پیشگیری از اعتیاد کمک کنند.

کد خبر 396400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.