جهانبخش از رفتن به برایتون پشیمان است؟

ستاره ایرانی که سابقه آقای گلی در لیگ هلند را در کارنامه ورزشی خود دارد، با انتخابی اشتباه و رفتن به تیم برایتون که در لیگ برتر انگلیس حضور دارد، آینده ورزشی خود را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهترین انتخاب، همیشه آنجایی نیست که پول بیشتری می‌پردازند. پول، اولویت آلکمار بود. مدیر برنامه جهانبخش نیز خط باشگاه را دنبال کرد.
حالا ۱۶ ماه از پیوستن شماره ۱۶ به برایتون می‌گذرد، تیم و لیگی ناسازگار با جنس فوتبالش. جهانبخش با آقای گلی در هلند، پیشنهادات فراوانی از لیگ‌های مناسب‌تر داشت. از باشگاه‌هایی که نمی‌خواستند با جذب ریش قرمز رکورد نقل و انتقالات تاریخ خود را بشکنند، اما مقصد بهتری بودند.

علیرضا خودش بوندس لیگا را دوست داشت. لالیگا هم می‌توانست جایی مناسب با ظرافت و فانتزی فوتبال جهانبخش باشد. جای پیشرفت بیشتری پیش روی پسر خوش اخلاق ایرانی قرار داشت.

مسعود شجاعی با انتخاب درست اوساسونا در لالیگا از مرز ۱۰۰ بازی گذشت. سوسیداد او را می‌خواست، اما آلکمار و هاشمی‌مقدم (مدیر برنامه جهانبخش) فقط «پول بیشتر» را به رسمیت می‌شناختند.

فصل ۱۸-۲۰۱۷ هلند را مرور کنیم. فصلی که نابغه داماش گیلان گل سرسبدش بود. همه بازیکنانی که پشت سر جهانبخش از هلند خارج شدند، پیشرفت کرده‌اند؛ با عضویت در تیم ملی و جایگاهی موفق در باشگاه جدید که متاسفانه جهانبخش از هر دو محروم مانده است.

جهانبخش با ۲۱ گل با "وگهورست" با ۱۸ گل از آلکمار جدا شدند. وگهورست با ۲۳ گل زده حالا مهاجم ثابت ولفسبورگ است.
از بازیکنان آن فصل، دلیخت به یوونتوس پیوسته و هیروینگ لوزانو (نفر پنجم گلزنان آن سال) برای ناپولی بازی می‌کند. 

دیوید نرس با تثبیت موقعیت در آژاکس، به تیم ملی برزیل هم رسید تا کوپا را ببرد. لوک دی یونگ (نفر دوازدهم مشترک) اینک برای سویا بازی می‌کند. ذکریا لبیض (دوازدهم مشترک) از اوترخت به آژاکس رفت.

جاستین کلایورت که آن فصل نصف جهانبخش هم گل نزد در آاس رم است و پنج گل به ثمر رسانده. لسه شون دانمارکی (نفر نوزدهم مشترک) حالا در سری آ (جنوا) بازی می‌کند.

ریتسو دوآن ژاپنی از گرونینگن به آیندهوون پیوسته. یورگن لوکادیا (نفر ۲۹ مشترک) شش ماه زودتر از جهانبخش به برایتون پیوست، اما کمابیش فیکس بود و ۶ گل هم زد و از ابتدای فصل قرضی به هافنهایم رفته است.

میسون مونت از ویتسه به ترکیب ثابت چلسی رسیده. حکیم زیاش پیشنهادات فراوانی داشت، اما عاقلانه ترکیب ثابت آژاکس را رها نکرد و در نیمه نهایی لیگ قهرمانان گل زد. کاسپر دولبرگ دانمارکی سر از نیس فرانسه درآورد. مورتن تورسبی نروژی (۴۸ مشترک) الان سامپدوریا است.

در حال حاضر از آخرین باری  که جهانبخش در لیست ۱۸ نفره گراهام پاتر و برایتون قرار گرفته است، ۴ هفته می گذرد، آخرین بازی مربوط به هفته هشتم مقابل تاتنهام پووچتینو بود. او فقط روی نیمکت قرار داشت و حتی ۱ دقیقه هم بازی نکرد.

اوضاع برای علیرضا آن طور که دوست داشت در انگلیس پیش نمی‌رود؛ او قبل از اینکه به برایتون بپیوندد از تیم های مختلفی پیشنهاد داشت و در نهایت این تیم را انتخاب کرد که شاید از انتخابش پشیمان باشد؛ ممکن است تنها راه بازگشت خوشی به او و برگشتن به دوران اوج، یک انتخاب صحیح برای انتقال قرضی احتمالی باشد.

کد خبر 396398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.