شهرداری طرح "شهردار مدرسه" را ارائه دهد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: می‌توان اموری مثل رسیدگی به محیط زیست، تفکیک زباله، اهمیت دادن به فضای سبز و پاکیزه نگاه داشتن شهر را در قالب طرح شهردار مدرسه نهادینه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد مسجدجامعی با بیان اینکه طرح شهردار مدرسه از سال‌ها پیش در پایتخت در حال اجراست، اما همواره مدیران شهری با توجه به خط مشی خود، تفاسیر مختلفی از آن داشته و به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کردند، اظهار کرد: اکنون شاهد تلاشی مشترک برای انجام فعالیت‌هایی از قبیل همکاری با شورایاری‌ها بوده و به دنبال این هستیم که اداره شهر را به خود مردم واگذار و نقش شهرداری را کمرنگ کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات فعلی شهر را می‌توان به کمک طرح‌هایی همچون طرح شهردار مدرسه حل کرد، افزود: اموری مثل رسیدگی به محیط زیست، تفکیک زباله، اهمیت دادن به فضای سبز، پاکیزه نگاه داشتن شهر و ... از مواردی هستند که می‌توان در قالب طرح شهردار مدرسه نهادینه کرد و عمق بخشید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بخش زیادی از زمان اعضای شورای شهر تهران به اموری مانند ساخت و ساز اختصاص یافته است، تصریح کرد: اگرچه این مسائل حائز اهمیت هستند اما در کنار آن ها مسائلی مثل شهردار مدرسه نیز مهم هستند و به تربیت اجتماعی و قواعد زندگی جمعی بازمی‌گردند. 

وی با تأکید بر لزوم انسجام بخشیدن به اجرای طرح شهردار مدرسه، خاطرنشان کرد: درصورتی که شهرداری گزارشی از روند اجرای این طرح به شورا ارائه کند، هم شهرداری و هم شورای شهر به اجرای این طرح مقید خواهند شد.

کد خبر 396392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.