شرکت‌های بیمه‌ای ناباروری را تحت پوشش قرار دهند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به هزینه‌های بالای درمان ناباروری در کشور، گفت: وزارت بهداشت باید حمایت بیمه‌ای از ناباروری را در لایحه بودجه بگنجاند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طبق گزارش وزارت بهداشت و درمان بیش از سه میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد. همچنین سالی ۲۰ درصد به این آمار افزوده می‌شود، با این وجود، ناباروران سال‌ها است که در انتظار بهبود نحوه خدمت‌رسانی و حمایت درمانی نشسته‌اند.

در شرایطی که کشور با بحران پیری جمعیت روبه‌رو است؛ اگر تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری ارتقاء نیابد، این ناباروران هستند که می‌توانند، بحران جمعیت را کم‌خطر سازند. چراکه این جمعیت سه میلیونی بدون تبلیغات فرهنگی و رسانه‌ای، خواهان فرزندآوری هستند.

در این زمینه، بشیر خالقی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایمنا، اظهار کرد: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان پیگیر مسئله ناباروری هستند و نسبت به هزینه‌های بالای درمان این افراد اطلاع کافی دارند.

خالقی افزود: در تشکیلاتی که وزارت بهداشت در نظر گرفته، زوجین نابارور مجبورند هزینه‌های گزاف یکسری از آزمایش‌ها را متحمل شوند.

این عضوکمیسیون بهداشت با اشاره به گلایه ناباروران از هزینه‌های بالای درمان و عدم پوشش بیمه‌ای ناباروری، گفت: فردی به من مراجعه کرده و نسبت به ۱۲ میلیون هزینه درمان معترض است؛ از شرکت‌های بیمه‌ای انتظار می‌رود،  ناباروری را تحت پوشش قرار دهند.

وی با بیان اینکه فرصت باروری در خانم‌ها محدود است و اگر به موقع از خانم‌های نابارور حمایت نشود، فرصت فرزندآوری را از دست می‌دهند، افزود: از وزارت بهداشت هم انتظار می‌رود الان که فصل بودجه است، منابع مالی برای حمایت بیمه‌ای از ناباروران را در لایحه بگنجاند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت حمایت از ناباروری، گفت: نماینده نمی­تواند طرحی در این باره بدهد اینها جز وظایف وزارت بهداشت است، انتظارمان این است که بیمه سلامت و تامین اجتماعی قسمتی از این هزینه‌ها را تقبل کند.

خالقی با اشاره به جمعیت کثیر ناباروان در کشور، افزود: اگر حمایت مالی و بیمه‌ای از زوجین نابارور صورت نگیرد، خانوادها با مشکلات زیادی روبرو می­شوند. چرا که نهایت آرزوی هر زوج فرزند است، در این صورت ممکن است ناباروری در خانواده‌ها آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق را پدید آورد.

وی با اشاره به کمبود متخصص فلوهای نازایی، گفت: با توجه به تعداد ناباروران در کشور، ضرورت دارد وزارت بهداشت نسبت به افزایش تعداد فلوهای نازایی اقدام کند.  

کد خبر 396371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.