رضا امینی تا سه روز آینده به شورا معرفی می شود

فرماندار اصفهان گفت: نامه معرفی رضا امینی به شورا به او تحویل داده شد و ظرف دو تا سه روز آینده به شورای شهر اصفهان معرفی خواهد شد.

حسین سیستانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا گفت: نامه معرفی آقای امینی به شورا به او تحویل داده شده و هماهنگی لازم نیز با رئیس شورای شهر اصفهان انجام گرفته است و ظرف دو تا سه روز آینده به شورا معرفی خواهند شد.

حدود چهار ماه پیش مهدی مقدری، عضو شورای شهر اصفهان با حکم دادگاه بدوی به اتهام نشر اکاذیب از طریق صفحه توییتر  از حضور در شورای شهر منع شد. بر این اساس این حکم وی به دو سال ممنوعیت از هر نوع فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، دو سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی و حضور در جلسات شورای شهر، دوسال حبس که یک سال آن قطعی و یک سال آن تعزیری بود و دو سال منع از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دستجات سیاسی  محکوم شده بود.

یک ماه بعد از آن حکم مقدری در دادگاه تجدید نظر به یک سال حبس تعزیری به اتهام تشویش اذهان عمومی به مدت پنج سال تعلیق شد، اما مجازات های تکمیلی آن شامل دو سال انفصال از شورای شهر، دو سال ممنوعیت حضور در احزاب و دو سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی به تایید رسید و منع حضور وی در جلسات شورای شهر اصفهان نیز تایید شد.

بعد از منع حضور مهدی مقدری در شورا شهر اصفهان بنابر قانون فردی که بیشترین آراء را در میان کاندیداهای این دوره از شورای شهر اصفهان داشته است، به جای او باید در جلسات شورای شهر اصفهان حضور پیدا کند اما بعد از انصراف عباس مقتدایی از حضور در شورای اسلامی شهر اصفهان، رضا امینی، رئیس اسبق شورای اسلامی شهر اصفهان که بیشترین آرای مردمی را پس وی دارد به عنوان جایگزین مهدی مقدری به شورا معرفی شد.

کد خبر 396370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.