میدان کتاب در آستارا احداث می شود

رئیس شورای اسلامی شهر آستارا با اشاره به پیشنه فرهنگی بسیار خوب این بندر مرزی گفت : میدان کتاب در آستارا احداث می شود.

فرهاد محسنی گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق ماده ۷۱ بند ۲۴ آئین نامه وظایف شوراهای اسلامی شهر ، تصویب نامگذاری معابر ، میادین ، خیابان‌ها ، کوچه و کوی در حوزه شهری و همچنین تغییر نام آن‌هاست.

وی به مصوبه جلسه شورای شهر آستارا و رای اکثریت آرای اعضای آن در جهت تغییر کاربری فلکه گاز این شهر به میدان کتاب خبر داد و گفت: دلیل انتخاب این فلکه به عنوان میدان کتاب ، نزدیکی آن به کتابخانه عمومی ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیشنه فرهنگی بسیار خوب شهر آستارا می باشد.

رئیس شورای شهر آستارا با بیان اینکه المان این میدان به شکل کتاب طراحی شده و اطراف آن با فضای سبز و نورپردازی تزئین می شود ، اضافه کرد : برای میدان کتاب هزینه بالغ بر یک میلیارد ریال پیش بینی شده که در دهه فجر سال جاری افتتاح می شود.

وی سپس با بیان اینکه بر اساس نامه نگاری و درخواست بنیاد شهید و تصمیم گیری و مصوبات شورا تمامی معابر آستارا به نام شهدا نامگذاری شده است، افزود : طبق یکی از همین مصوبات پل مرداب به نام شهید والامقام سرلشکر خلبان " ایوب حسین نژادی" مزین شد.

وی همچنین از نامگذاری خیابانی جدید در جنب پل مرداب این شهر به نام "اکبر اکسیر" شاعر طنز پرداز آستارایی و پدر شعر فرانو ایران که به تازگی موفق به دریافت نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد شده اشاره کرد و گفت : برای حمایت از شاعران و ادیبان آستارا پارک روبروی مسجد محمدرسول الله بنام شعرا نامگذاری شد.

محسنی از ساخت میدانی به نام شهید رجایی در شهر آستارا خبرداد و گفت : سردیس شهید رجایی توسط محسن گلستانی مجسمه ساز و پیکرتراش برجسته کشورمان در حال طراحی و ساخت است و دهه فجر امسال در این میدان نصب و افتتاح می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۲ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن از یک هزار هکتار وسعت و ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت برخوردار است.

کد خبر 396369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.