آغاز اجرای مسیر ویژه و خط فرار اتوبوس‌های خط ۳ مشهد

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: در راستای توسعه حمل و نقل عمومی و سرعت بخشیدن به تردد اتوبوس‌های مسیر خط سه ایجاد مسیر ویژه و خط فرار اتوبوس‌ها حد فاصل میدان استقلال تا میدان توحید از ابتدای هفته جاری آغاز شده است.

به گزارش ایمنا، خلیل‌الله کاظمی اظهار کرد: در راستای توسعه حمل و نقل عمومی و سرعت بخشیدن به تردد اتوبوس‌های مسیر خط سه ایجاد مسیر ویژه و خط فرار اتوبوس‌ها حدفاصل میدان استقلال تا میدان توحید از ابتدای هفته جاری آغاز شده است.

وی افزود: در فاز نخست و در محور بلوار قرنی اقدام به ایجاد کندروها کرده‌ایم تا بار ترافیک به خیابان‌های اطراف منتقل شود، بر این اساس ابتدا کندرو حد فاصل میدان فردوسی تا چهاراه ابوطالب احداث و درحال حاضر بار ترافیکی بلواار قرنی را به بلوار کلاهدوز منتقل می‌کند.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد تصریح کرد: همچنین کندرو بلوار ابوطالب به بلوار قرنی نیز احداث و زیر بار ترافیکی قرار دارد و اکنون در حال ایجاد خط فرار برای اتوبوس‌های خط سه دراین محل هستیم.

کاظمی با بیان اینکه در حال حاضر نیز کندرو بلوار قرنی به بلوار ابوطالب و کندرو بلوار قرنی به بلوار مجد در حال احداث است و هفته آینده به پایان خواهد رسید، اظهار کرد: با اتمام عملیات احداث این کندروها اجرای خط فرار اتوبوس‌ها در تقاطع‌های ابوطالب، مجد و چهاراه میدان بار اجرا خواهد شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد،  گفت: همچنین همزمان خط فرار اتوبوس‌ها در محور چهارراه خیام، مهدی و چهاراه فرامرز عباسی نیز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه مسیر ویژه خط سه حد فاصل میدان استقلال تا میدان توحید بدون نصب نرده اجرا می‌شود، تاکید کرد: مسیر ویژه در این محدوده به صورت خط‌کشی اجرا و تنها درتقاطع‌ها مسیر فرار اتوبوس با نصب جدول همانند مسیر خط سه حد فاصل میدان توحید تا میدان شهدا اجرا خواهد شد.

کاظمی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مسیر ویژه خط سه و مسیرهای فرار اتوبوس در تقاطع‌ها حد فاصل میدان استقلال تا میدان توحید تا بهمن ماه کامل خواهد شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد اظهار کرد: در راستای افزایش فضای پارک خودرو در خیابان توحید در نظر گرفته شده تا زمین بلااستفاده‌ای که در این خیابان وجود دارد را با پوشاندن جدول‌ها به پارکینگ تبدیل کنیم.

کد خبر 396366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.