۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب آب وارد تالاب گاوخونی شد+عکس

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه از یازدهم مهر تا بیستم آبان ماه بالغ بر ۱۱ میلیون و۴۰۰ هزار مترمکعب آب وارد تالاب بین المللی گاوخونی شده است، گفت: ۶.۵ درصد نیاز آبی سالانه تالاب گاوخونی در این مدت تامین شد.

حسین اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به رهاسازی آب از سد رودشتین به سمت تالاب گاوخونی از یازدهم مهرماه سال جاری، اظهار کرد: در ۳۹ روز گذشته بالغ بر ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب آب به تالاب گاوخونی رسیده است.

وی با بیان اینکه از یازدهم تا سی ام مهرماه حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب و از یکم تا بیستم آبان ماه بالغ بر شش میلیون مترمکعب آب وارد تالاب بین المللی گاوخونی شد، افزود: این میزان آب ورودی به گاوخونی معادل یک پانزدهم حجم نیاز آبی تالاب براورد می شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خاطرنشان کرد: با رهاسازی آب از ۱۱ مهرماه تاکنون ۶.۵ درصد از نیاز آبی سالانه تالاب بین المللی گاوخونی تامین شد.

اکبری ضمن تقدیر از اقدام مسئولان شرکت آب منطقه ای استان و حمایت مسئولان ذی ربط و همکاری اصناف به ویژه صنف کشاورزان برای رهاسازی آب به سمت تالاب گاوخونی ، اظهار امیدواری کرد: این همکاری و هم افزایی برای تامین حقابه تالاب گاوخونی استمرار داشته باشد.

وی گفت: رهاسازی آب در این مدت با توجه به پشتوانه بارش‌های پاییزی و زمستان و هوای سرد تاثیر مطلوب و امیدبخشی برای تالاب گاوخونی دارد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار کرد: پاییز امسال فرود پرندگان مهاجر از جمله اردک‌ها، حواصیل، فلامینگوها، پرندگان کنار آبزی و برخی پرندگان شکاری مانند سنقرها را در تالاب و نیزارهای اطراف آن شاهد هستیم که جزئیات گونه ای و جمعیتی این پرندگان پس از سرشماری های زمستانه اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حداقل نیاز آبی تالاب بین المللی گاوخونی ۱۷۶ میلیون مترمکعب آب در سال است.

از روز چهارشنبه یازدهم مهرماه امسال با توقف توزیع آب برای کشت تابستانه کشاورزان شرق اصفهان، بخشی از خروجی آب زاینده رود از سد رودشتین برای تالاب گاوخونی و محیط زیست رهاسازی شد، براساس تصمیم گیری‌ها قرار بود تا زمان رهاسازی آب برای کشت پاییزه کشاورزان غرب و شرق اصفهان، زاینده رود با هدف تامین بخشی از حقابه تالاب بین المللی گاوخونی جریان داشته باشد.

تالاب گاوخونی قبل از رهاسازی آب در مهرماه

تالاب گاوخونی بعد از رهاسازی آب در آبان ماه  

کد خبر 396365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.