نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان در کیش برپا می شود

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از استقرار پایگاه صادراتی و نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان در کیش خبر داد و گفت: این کار با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در اینستاگرام نوشت:

"معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از استقرار پایگاه صادراتی و نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان در کیش خبر داد و گفت: این کار با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی انجام می‌شود.

سیاوش ملکی‌فر در نشست معرفی برج نوآوری کیش و فراخوان استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان که در محل این صندوق برگزار شد، ضمن تشریح انواع خدمات و تسهیلات صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ ها گفت: یکی از خدمات ما به شرکت‌های دانش بنیان بحث صدور ضمانت‌نامه‌هاست که این کار با معرفی صندوق نوآوری و از طریق نظام بانکی صورت می‌گیرد. ما در این زمینه انواع ضمانت‌نامه‌های حسن انجام کار، پیش پرداخت و شرکت در مناقصات را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌دهیم. در این رابطه ۵۰ درصد سپرده‌گذاری را صندوق انجام می‌دهد و کارمزد آن نیز نسبت به کارمزد مصوب شورای پول و اعتبار از ۳۰ درصد تخفیف برخوردار است.

وی با تاکید بر برنامه صندوق نوآوری و شکوفایی برای ظرفیت‌سازی جهت ورود محصولات دانش بنیان به بازارهای جدید، گفت: ۱۰۰ درصد هزینه نمونه‌سازی را در قالب وام به شرکت‌های دانش بنیان با دوره تنفس و بازپرداخت سه ساله پرداخت می‌کنیم. همچنین اگر شرکتی بخواهد واحد صنعتی و خط تولید احداث کند می‌تواند از تسهیلات قبل از تولید صنعتی و تسهیلات تولید صنعتی صندوق استفاده کند که نرخ آن ۱۱ درصد است و شامل تامین هزینه‌های مکان تولید، نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات، تاسیسات زیربنایی و افزایش ظرفیت تولید می‌شود.

ملکی‌فر در ادامه به تسهیلات لیزینگ استصناع صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: اگر شرکتی بخواهد به نهادهای دولتی محصولی را بفروشد می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند. در واقع ما با این نوع از تسهیلات، طرح فروش اقساطی محصولات شرکت‌های دانش بنیان را در صندوق آغاز کرده‌ایم. در این زمینه هیچ محدودیتی برای مشتریان حقیقی و حقوقی، دولتی و غیر دولتی و نیز نوع  کالا و محصول وجود ندارد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین به تسهیلات سرمایه در گردش صندوق به شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و یادآور شد: این نوع از تسهیلات با نرخ ۱۱ درصد ارائه می‌شود و شرکت‌های بزرگ می‌توانند معادل ۷۰ درصد فروش سال گذشته خود را از طریق بانک‌های عامل صندوق تسهیلات دریافت کنند."

کد خبر 396354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.