کشت گندم در اصفهان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است

کارشناس گندم مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: طبق پیش بینی های این سازمان، کشت گندم در سال زراعی ‌جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، برای سال آینده نیز به دلیل وجود خشکسالی نمی‌توان افزایش یا کاهش این محصول را پیش‌بینی کرد.

مهران توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گندم در همه شهرستان‌های استان اصفهان کشت می‌شود اما بیشترین سطح کشت این محصول به شهرستان اصفهان اختصاص دارد.

وی افزود: متوسط سطح کشت گندم در استان اصفهان بین ۵۴ تا ۶۲ هزار هکتار است.

کارشناس گندم مدیریت زراعت سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: طبق پیش‌بینی های این سازمان، کشت گندم در سال زراعی ‌جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، همچنین نمی‌توان به دلیل وجود خشکسالی پیش بینی کرد که در سال آینده این کشت افزایش می یابد یا خیر.

توکلی تصریح کرد: از استان اصفهان صادرات گندم نداریم، زیرا محصول تولید شده توسط زمین‌های قابل کشت کمتر از مصرف خود استان است.

وی گفت: قیمت گذاری برای فروش گندم، توسط وزارت متبوع پیشنهاد و طی چند مرحله توسط وزارت بازرگانی و معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری، نهایی می‌شود.

کارشناس گندم مدیریت زراعت سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان افزود: در کشور واردات گندم داریم ،که قسمتی از این گندم وارد شده متعلق به استان اصفهان است؛ زیرا تولیدات گندم اصفهان، کفاف مصرف کل استان را نیز نمی دهد.

توکلی با اعلام اینکه سال گذشته تولیدات گندم همه شهرستان های استان ۸۷ هزار و ۸۰۰ تُن بود، گفت: در سال‌های گذشته، درصدد خودکفایی تولید گندم در کشوربودیم اما به دلیل خشکسالی‌های پی در پی در مقاطعی از زمان مجبور به واردات گندم شدیم.

کد خبر 396339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.