اجرای برنامه تأمین آب آشامیدنی یزد برای ۳۰ سال آینده را با قوت ادامه می‌دهیم

رئیس‌جمهور تصمیمات و مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به استان یزد را در توسعه و آبادانی استان، بسیار مفید و مؤثر توصیف کرد و گفت: بی‌تردید تکمیل پروژه‌هایی که در بخش‌های مختلف برای استان یزد در نظر گرفته شده ، می‌تواند تحولی در سطح استان ایجاد کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه یکشنبه در پایان سفر به استان یزد در نشست خبری، با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) و قدردانی از میهمان‌نوازی و استقبال باشکوه مردم استان یزد، گفت: طرح‌ها و پروژه‌های بسیار خوبی برای استان یزد در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری پیش‌بینی شده است که دولت با قوت اجرای آنها را پیگیری خواهد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح کارخانه آهن اسفنجی در چادرملو، گفت: این کارخانه ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن آهن اسفنجی دارد که می‌تواند در این زمینه تحول بزرگی در استان و برای کشور ایجاد کند.

روحانی همچنین کارخانه توربین و کمپرسور یزد را شگفت‌انگیز توصیف کرد و گفت: اینکه کشورمان با افتتاح این کارخانه در زمینه توربین‌های بسیار عظیم خودکفا شده است، جای خوشحالی دارد و حضور جوانان و کارآفرینان و متخصصان برجسته کشورمان در این کارخانه بسیار افتخارآفرین است.

رئیس جمهور با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی که در سطح استان یزد و در بخش‌های مختلف به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: اجرای طرح‌هایی با این وسعت به معنای حرکت در مسیر ایجاد تحول بزرگ در سطح استان یزد است.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: دو پروژه مهم راه‌آهن و تأمین آب آشامیدنی را در جریان این سفر به مردم یزد وعده دادیم که این پروژه‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و دولت با اختصاص اعتبارات لازم مصمم است، آنها را اجرایی نماید.

رئیس جمهور افزود: برای بخش راه و راه‌آهن استان ۵۲۵ میلیارد تومان اختصاص دادیم، ضمن اینکه با تأمین اعتبارات لازم به دنبال تکمیل طرح‌های نیمه تمام سفر قبلی هستیم.

روحانی افزود: اتصال راه‌آهن یزد به شیراز و همچنین به اقلید از طرح‌های مهمی است که امیدواریم تا پایان سال آینده به نتیجه برسد.

رئیس جمهور گفت: اقدامات و اعتبارات لازم برای تأمین آب آشامیدنی یزد برای ۳۰ سال آینده در نظر گرفته شده است و اجرای آن را با قوت ادامه خواهیم داد. کارهای تحقیقاتی برای تأمین آب مورد نیاز صنعت و کشاورزی از دریای عمان نیز در حال انجام است.

روحانی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه دولت برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان یزد، گفت: اعتبارات لازم در این زمینه پیش‌بینی شده است و امیدواریم هر چه زودتر تکمیل و به بهره‌برداری برسند. ضمن اینکه در خصوص اجرای پروژه‌ها در استان یزد بانک‌ها اعتبارات خوبی بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفتند که می‌تواند تحول بزرگی در استان ایجاد کند.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره حمایت دولت از توسعه فناوری‌ اطلاعات در استان و تقویت ظرفیت‌های استان در این زمینه گفت: امروز توسعه بخش فناوری‌های اطلاعات اهمیت زیادی دارد و دولت نسبت به این موضوع و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان اهتمام ویژه‌ای قایل است و در این زمینه احداث کارخانه نوآوری در یزد که عملیات اجرای آن در جریان این سفر آغاز شد، می‌تواند تحول بزرگی در بخش فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیاد یزد ایجاد کند.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: تلاش دولت بر این بوده که سیستم ارتباطی کشورمان با دنیا قابل قبول باشد و در این راستا شبکه ملی اطلاعات کشورمان فعال است و فازهای مختلف آن در حال افتتاح می‌باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: معتقدیم پیشرفت علمی واقتصادی در سایه حضور در بازارهای جهانی امکان‌پذیر است، لذا تسهیل برای حضور در این بازارها را همچنان ادامه خواهیم داد.

روحانی در پاسخ به سوالی در خصوص پدیده مهاجرت‌پذیری و بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی  در استان یزد، گفت: دولت هر چه در توان دارد برای بهبود وضعیت استان بکار خواهد گرفت و در خصوص بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند و این ظرفیت را دارند که فارغ‌التحصیلان و جوانان تحصیلکرده را جذب و مشغول بکار کند.

رئیس جمهور در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص توجه دولت به موضوع گردشگری استان، گردشگری را یکی از محورهای مهم اشتغال جوانان و همچنین کمک به توسعه استان عنوان کرد و گفت: در بحث گردشگری اعتبارات، فقط متمرکز در یک حوزه نیست و اقدامات متعدد و مختلف برای توسعه استان از جمله احداث راه‌آهن و تأمین آب می‌تواند در توسعه گردشگری استان نقش ایفا کند.

روحانی خاطرنشان کرد: در مورد گردشگری تنها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نیست که باید اعتبارات به آن تخصیص یابد، البته دولت باید به گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی توجه ویژه‌ای داشته باشد زیرا این حوزه در زمینه اشتغال، نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه بیکاری تحصیلکرده‌ها، امروز یک مشکل مهم و اساسی در کشور است، گفت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند زمینه مناسب را برای اشتغال جوانان ایجاد کند.

روحانی با بیان اینکه رابطه سیاسی ما با دنیا می‌تواند عامل مهمی برای توسعه گردشگری در کشور باشد، گفت: لغو روادید با یک کشور می‌تواند به افزایش تعداد گردشگران خارجی و توسعه گردشگری بیانجامد البته باید بودجه لازم هم برای گردشگری اختصاص یابد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان یزد از ویژگی‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری برخوردار است و بافت تاریخی، معماری و بناهای تاریخی یزد از جمله جاذبه های گردشگری این استان است.

کد خبر 396333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.