از تولید نخستین لپ‌تاپ تا ارائه تجهیزات پزشکی

توشیبا یک شرکت ژاپنی است که در زمینه محصولات و خدمات الکتریکی فعالیت داشته و در تولید محصولات آن نوآوری و حفاظت از محیط زیست در هم آمیخته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت توشیبا محصولات و خدمات الکتریکی گوناگونی مانند تجهیزات مربوط به فناوری اطلاعات، لوازم مورد نیاز صنعت الکترونیک، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های نورپردازی، تجهیزات اداری و لوازم خانگی را تولید و به بازار عرضه می‌کند. مرکز مدیریت این شرکت ژاپنی با بازار بین‌المللی در توکیو قرار دارد؛ این شرکت هم اکنون در ۳۰۰ نقطه از جهان نمایندگی دارد.

نحوه پیدایش شرکت توشیبا

 توشیبا با ادغام دو شرکت برق توکیو و تاناکا سیزوشا ایجاد شد؛ شرکت برق توکیو تجهیزات الکترونیکی تولید می‌کرد و شرکت تاناکا سیزوشا در زمینه تولید دستگاه‌های مکانیکی فعالیت داشت. بنیان‌گذار شرکت برق توکیو "ایشی سوکی فوجیوکا" و اولین محصولات تولید شده این شرکت موتور القایی و ژنراتور برق چرخ آبی ۶۰ کیلو وات بود. موسس شرکت تاناکا سیزو شا نیز یک مخترع ژاپنی به نام "تاناکا هیساشیک" بود که استعداد فوق العاده‌ای داشت؛ او در ۲۰ سالگی عروسک مکانیکی تولید کرد که حرکات پیچیده‌ای انجام می‌داد. تلگراف، لوکوموتیو بخاری و کشتی جنگی بخاری نیز در سال ۱۸۵۳ توسط او ساخته شد. در سال ۱۹۳۹ با ادغام این دو شرکت، توشیبا (Toshiba) شکل گرفت؛ شرکت جدید با استفاده از سابقه و تجربیات درخشان دو شرکت قلبی، شروع به تولید محصولات الکترونیکی و مکانیکی با کیفیتی عالی کرد.

محصولات اولیه توشیبا

در سال ۱۹۵۲ اولین تجهیزات پخش رسانه‌ای ژاپن توسط شرکت توشیبا توسعه یافت. همچنین نخستین کامپیوترهای دیجیتال در سال ۱۹۵۴ و اولین مایکروویو ژاپن نیز در سال ۱۹۵۹ در کاخانه توشیبا تولید شد. این غول دنیای فناوری در سال ۱۹۶۳ اولین توربین نیروگاه هسته‌ای با قدرت ۱۲۵۰۰ کیلووات را تولید و وارد بازار کرد. به تدریج محدوده فعالیت توشیبا توسعه پیدا کرد و در سال ۱۹۷۸ اولین واژه‌پرداز خود را ساخت. سپس این شرکت ژاپنی شروع به تولید لوازم خانگی و تجهیزات الکتریکی کرد و در سال ۱۹۸۲ سیستم پزشکی MRI توسط شرکت توشیبا تولید شد. جالب است بدانید بزرگ‌ترین نیروگاه سلول‌های خورشیدی ۵۰ کیلوواتی در سال ۱۹۸۴ در شرکت توشیبا ساخته شد.

اولین لپ‌تاپ

شرکت توشیبا در سال ۱۹۸۵ اولین لپ‌تاپ خود را که دارای استاندارد صنعتی  بود، تولید کرد. این دستگاه بسیار کوچک‌تر و کم وزن‌تر از کامپیوترهای قبلی بود و تولید این نوع کامپیوتر کیفی (Laptop)، انقلابی بزرگ در زمینه کامپیوترهای شخصی به وجود آورد و توجه همه را به خود جلب کرد.

تلویزیون توشیبا

دیسک‌های DVD با ظرفیت نسبتا بالا در سال ۱۹۹۵ توسط شرکت توشیبا تولید شد. سپس توشیبا شروع به تولید تلویزیون HD-DVD کرد، در سال ۲۰۰۵ نیز حافظه کمکی FLASH توسط این شرکت تولید شد که  اندازه‌های مختلفی داشت و بیشترین میزان حافظه آن برای ذخیره اطلاعات هشت گیگابایت بود.

وضعیت کنونی توشیبا

توشیبا هم اکنون در چهار زیر مجموعه کلی شامل لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی با مصرف کم انرژی و یخچال، محصولات دیجیتال نظیر لپ‌تاپ، دستگاه‌ها و اجزای الکترونیکی مانند کارت حافظه و صفحات نمایشگر ال سی دی و سیستم‌های زیر ساختی مانند تجهیزات پزشکی و کارت‌های آی سی ورودی‌ها فعالیت می‌کند. نکته قابل توجه در مورد این شرکت این است که در آن نوآوری با هدف حفاظت از محیط زیست در هم آمیخته شده و در همه پروژه‌های این شرکت مورد توجه قرار می‌گیرد.

داستان دیگر شرکت‌های موفق تکنولوژی جهان را اینجا بخوانید

کد خبر 396322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.