این میوه خطر دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد

بررسی‌های اخیر محققان روی موش‌ها حاکی از این است که مولکول چربی موجود در آووکادو، حساسیت نسبت به انسولین را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدن افراد مبتلا به دیابت نوع دوم گلوکز یا قند موجود در خون را به خوبی پردازش نمی‌کند. در واقع بدن این افراد یا به اندازه کافی هورمون انسولین تولید نکرده و یا به درستی از آن استفاده نمی‌کند. اگر چنین شرایطی کنترل نشود، می‌تواند منجر به بروز مشکلات جدی مانند بیماری‌های قلبی و سکته مغزی شود و به اعصاب یا کلیه‌های فرد آسیب وارد کند. پزشکان برای کنترل این بیماری، راهکارهایی مانند ورزش‌کردن و پیروی از رژیم غذایی سالم را پیشنهاد می‌دهند.

گروهی از محققان کانادایی به منظور بررسی تاثیر مولکول چربی آووکادو بر دیابت نوع دوم، مطالعه‌ جدیدی روی موش‌ها انجام دادند؛ آن‌ها برای هشت هفته به موش‌ها غذاهای سالم با چربی بالا دادند تا مقاومت نسبت به انسولین را در آن‌ها افزایش دهند. سپس پژوهشگران برای پنج هفته دیگر، مولکول چربی موجود در آووکادو به نام "AvoB" را به رژیم غذایی موش‌ها اضافه کردند.

نتایج بررسی‌های جدید نشان داد موش‌هایی که AvoB مصرف کردند، کمتر از گروه کنترل دچار افزایش وزن شدند. علاوه بر این، حساسیت به انسولین در موش‌هایی که AvoB مصرف کردند، افزایش یافت و تحمل گلوکز نیز در آن‌ها بهبود پیدا کرد. پژوهشگران به منظور بررسی تاثیرات مولکول چربی AvoB بر بدن افراد مطالعه‌ دیگری انجام دادند؛ آن‌ها به مدت ۶۰ روز  مکمل AvoB را به رژیم غذایی شرکت‌کنندگان اضافه کردند.

مقدار این مولکول چربی ۵۰  یا ۲۰۰ میلی‌گرم بود؛ در پایان مطالعه پژوهشگران متوجه شدند بدن افراد شرکت‌کننده این ماده را به خوبی تحمل کرده و AvoB هیچ تاثیر منفی بر کبد، ماهیچه‌ها یا کلیه‌های افراد نداشت. همچنین هیج مسمومیتی ناشی از مقدار مولکول چربی AvoB در شرکت‌کنندگان مشاهده نشد و این افراد مقداری از وزن خود را نیز کم کردند.

نتایج این مطالعه در مجله Molecular Nutrition & Food Research منتشر شده است.

کد خبر 396321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.