مشکل قطارهای مترو تهران حاد است

رئیس شورای شهر تهران ضمن هشدار در مورد مشکل حاد قطارهای مترو در پایتخت گفت: برخی از قطعات قطارها باید تعویض شود، این موضوع محقق نشده است.

به گزارش ایمنا، محسن هاشمی در حاشیه یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز تعیین تکلیف باغ یا غیرباغ بودن برخی از زمین‌ها در پایتخت مشخص شد و تغییر نام خیابان‌ها در قالب دو دستور جلسه مطرح و به سرانجام رسید.

وی افزود: لایحه حمایت از شرکت آب و فاضلاب تهران نیز در جلسه امروز بررسی شد تا با سرعت بیشتری توسعه فاضلاب تهران به نتیجه برسد. نگران تصفیه‌خانه‌ها و سرعت لوله‌گذاری در اطراف سطح شهر تهران بودیم چرا که این مسئله سبب می‌شود آب به زیر شهر تهران رود و وقوع نشست زمین را داشته باشیم.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب در دستور کار قرار گیرد که این موضوع در جلسه به تصویب رسید و قرار است حمایت‌های ویژه‌ای از صنعت آب و فاضلاب تهران داشته باشیم.

موضوع سوت‌زنان در شهرداری قابل بحث است

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه مسئله سوت‌زنان در شهر مشهد اجرایی شده و مردم گزارشاتی در مورد تخلفات می‌توانند ارائه کنند و آیا این موضوع در تهران اجرا می‌شود،‌گفت:‌من گزارشی ندیده‌ام که در این زمینه به شورا آمده باشد ولی مسئله قابل بحث است.

مشکل مترو تهران مشابه سیل

هاشمی در مورد خرابی قطارهای مترو و عذرخواهی برخی مدیران در این زمینه گفت: مشکل مترو تهران حاد است بارها تذکر داده‌ام که این مسئله شبیه سیل بوده و باید برای آن فکر اساسی کرد.

به گفته وی ۱۳۰۰ واگن تهران برخی از آنها بیش از یک میلیون کیلومتر کارکرد داشته و حدود ۳۰ درصد باید اورهال شوند ولی علیرغم اینکه برخی از قطعات نیاز به تعویض دارد اجباراً باید از این قطارها استفاده کنیم که ممکن است دچار حادثه یا خرابی شوند.

رئیس شورای  شهر تهران خاطرنشان کرد: مترو شبیه اتوبوس نیست که اگر یک قطار آن خراب شود دیگر قطارها دچار اختلال نشوند بلکه آسیب به یک قطار و اختلال در آن سبب آسیب در کل شبکه مترو می‌شود.

وی عنوان کرد: از مدیریت شهری، دولت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی درخواست داریم که مصوبه دولت برای تأمین ۶۰۳ واگن برای تهران را جدی بگیرند.

هاشمی تصریح کرد: روزانه ۳۰۰ حادثه منجر به پیاده شدن مسافران در اتوبوس‌ها داریم که خیلی این موضوع دیده نمی‌شود ولی چون قطارها سیستم به هم پیوسته دارد اختلال در یکی به سایر قطارها انتقال می‌یابد.

وی گفت: باید مسئولان شهری پاسخگو باشند و فقط عذرخواهی کردن فایده‌ای ندارد همچنین باید به دولت تأکید کنیم که مصوبات را اجرا کند.

اگر قوانین اصلاح نشود آلودگی تهران تشدید خواهد شد

رئیس شورای  شهر تهران در مورد افزایش آلودگی در تهران طی روزهای اخیر گفت: در مورد مصرف سوخت و کاهش آلودگی قوانین خوبی داریم ولی اکثرا اجرا نمی‌شود باید از قوانین یارانه‌ها بخشی به حمل و نقل عمومی اختصاص یابد ولی ریالی مشخص نشده است.

وی گفت:‌همچنین چهار هزار میلیارد تومان باید اعتبار تخصیص یافته از بخش سوخت برای حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شود که این موضوع نیز محقق نشده شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس قانون باید بیش از ۲۵ درصد حمل و نقل عمومی توسط مترو انجام گیرد ولی اکنون کمتر از ۱۰ درصد است و اگر همه این قوانین اصلاح نشود آلودگی هوا بیشتر خواهد شد.

کد خبر 396318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.