اصفهان قطب ورزش ایران است

رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی علیپور با ابراز نگرانی از اینکه در کشور مردم تنها با هیئت های ورزشی خاصی آشنایی دارند و برخی هیئت ها را اصلا نمی شناسند، گفت: یک ضعف اساسی در سیستم تبلیغاتی کشور وجود دارد البته نشات گرفته از سیستم تبلیغاتی جهانی است، متاسفانه در کشور شاید هفت یا هشت رشته دیده می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد علیپور پس از برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت انجمن های ورزشی در استان اصفهان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ورزشکاران هیئت انجمن های ورزشی در اعزام های مختلف کسب مدال کرده اند، اظهار کرد: در آینده کمک خواهیم کرد تا کاروان‌های جمهوری اسلامی ایران که در رویدادهای مختلف هر چند سال یکبار شرکت می‌کنند بتوانند مدال های ارزشمندی کسب کنند و به پرچم جمهوری اسلامی ایران را بیشتر از پیش به اهتزاز در بیاورند.

وی با بیان اینکه فدراسیون انجمن های ورزشی نزدیک به ۱۴ اعزام را به مسابقات جهانی  انجام داده است، گفت: در هفته ای که گذشت نزدیک به 270 برنامه ورزشی را اجرا کردیم که البته این موفقیت به آسانی حاصل نشد، پنج رشته المپیکی و ۱۰ رشته در بازی های آسیایی نیز داریم و مابقی رشته ها در مسابقات رسمی مثل بیک کینگ فعال هستند.

باید به رشته های جدید تکیه کنیم

رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی با اشاره به اینکه باید برای رشته های جدید فدراسیون برنامه ریزی خاصی انجام شود، گفت: رشته های جدیدی در هیئت انجمن های ورزشی داریم که قدمت آنها از دو سال آغاز می شود و حتی رشته هایی با قدمت 15 ساله نیز تحت پوشش این فدراسیون هستند؛ باید به رشته های جدید تکیه کنیم زیرا آینده ساز ورزش کشور نیز همین رشته های جدید است.

وی با اشاره به اینکه هیئت انجمن های ورزشی استان اصفهان یکی از استان هایی است که واقعا نظر مثبت فدراسیون را جلب کرده، تصریح کرد: این هیئت در سطوح تیم ملی بسیار کمک می کنند و به عنوان یک کارشناس می گویم که در ورزش ایران اصفهان واقعا به عنوان یک  قطب اصلی به همه رشته های ورزشی در سطح کشور کمک می‌کند.

علیپور با ابراز نگرانی از اینکه در کشور مردم تنها با هیئت های ورزشی خاصی آشنایی دارند و برخی هیئت ها را اصلا نمی شناسند، گفت: یک ضعف اساسی در سیستم تبلیغاتی کشور وجود دارد که البته نشات گرفته از سیستم تبلیغاتی جهانی است، متاسفانه در کشور شاید هفت یا هشت رشته دیده می شود در حالی که ۵۱ فدراسیون داریم.

صرف هزینه در ورزش  باعث افتخار مردم خواهد شد

وی با اشاره به اینکه تزریق هزینه به ورزش باعث نتیجه گیری های چند برابری خواهد شد، تصریح کرد: ممکن است در بخش های مختلف بسیار بودجه هزینه شود، اما مردم نبینند ولی صرف هزینه در ورزش دیده خواهد شد؛ با صرف هزینه در ورزش پرچم ایران بالا می رود و آن غرور و عزتی که انتظارش را داریم  به ما باز می گردد، صرف هزینه در ورزش باعث افتخار مردم خواهد شد و مردم را به سمت سلامتی سوق خواهد داد.

رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی با تاکید بر اینکه شناخته نبودن برخی از رشته های فدراسیون انجمن های ورزشی یکی از معضلات اصلی این فدراسیون است، ادامه داد: می خواهیم بستری ایجاد کنیم که رشته های جدید بیشتر شناخته شوند در برخی موارد حتی اسپانسر نیز با رشته ورزشی آشنایی ندارد هر چه جلوتر می‌رویم بیشتر شناخته می‌شویم، مردم بیشتر علاقه پیدا می کنند. با وجود همه مشکلاتی که بیان شد، هر ساله حداقل  20 درصد جمعیت ورزشکاران این فدراسیون در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه افزایش جمعیت در فدراسیون انجمن های ورزشی نقطه قوتی اساسی برای این فدراسیون است، تصریح کرد: افزایش جمعیت تحت پوشش و نگهداری این چنین جمعیتی کار آسانی نیست.  وزارت ورزش، کمیته المپیک، همه ی بخش های فدراسیون ها، ادارات کل استان ها همه و همه در راه اعتلای اعداف فدراسیون انجمن های ورزشی به ما کمک می کنند، دید ادارات کل استان ها به هیئت های استانی انجمن های ورزشی بسیار بهتر از قبل شده و در آینده می تواند مثمر ثمر باشد.

بیشتر بخوانید: 

کد خبر 396308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.