‌هفدهمین ‌مدرسه ‌موقوفه صارمیه ‌ساخته‌می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: امروز کلنگ ساخت هفدهمین مدرسه وقفی به زمین زده شد، با احداث ‌و ‌تکمیل این مدرسه تعداد ۱۷ مدرسه به وسیله موقوفه ‌صارمیه در اصفهان ‌ساخته شده است.

به گزارش ‌خبرنگار ایمنا، محمد اعتدادی ظهر امروز - یکشنبه-۱۹ آبان ماه ‌در آئین افتتاحیه ‌دبیرستان ‌موقوفه ‌صارمیه خطاب به استاندار اصفهان در ‌جمع فرهنگیان، اظهار کرد: از جانب ۵۶ هزار فرهنگی و ۸۰۰ هزار دانش آموز از استاندار فهیم، تولیت مدارس وقفی اصفهان، قدردانی می‌کنم، خوشبختانه موضوع وقف ‌به سبب تولیت‌هایی که در اختیار استاندار است به طور کامل در حوزه مدرسه سازی قرار دارد.

وی ‌با تاکید بر اینکه امروز کلنگ ‌ساخت هفدهمین مدرسه وقفی به زمین زده شده است، گفت: با احداث ‌و تکمیل این مدرسه تعداد ۱۷ مدرسه ‌به وسیله موقوفه ‌صارمیه ‌در اصفهان ‌ساخته شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: خوشبختانه موضوع مدرسه سازی ‌به وسیله ‌خیرین در استان اصفهان متوقف نشده است ‌و این راه ادامه دارد و شایسته تقدیر است.

وی ‌با بیان اینکه با اتفاقی ‌که ‌در استان افتاده ‌جایگاه اصفهان ‌از نظر علمی در بین سایر استان ‌ها بالاتر است، افزود:جایگاه علمی آموزش و پرورش استان اصفهان مطلوب است و این روند با توجه ‌به شرایط امروزی و کمبود نیروی انسانی نسبت ‌به گذشته اتفاق خوبی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: امروز آموزش و پرورش اصفهان ‌با کمبود نیروی انسانی مواجه است ‌و به شدت از این مساله رنج می‌برد، اما ‌با ‌وجود نارسایی‌ها، مشکلات و کمبود نیروی انسانی این سازمان در برخی از دورس نظری ‌و فنی ‌و ‌حرفه‌ای رتبه ‌چهارم را به دست آورده که اصفهان را به جایگاه برجسته‌ای رسانده است.

وی ‌با بیان اینکه ۲۵ نفر از دانش آموزان اصفهانی ‌در المپیادهای ‌ملی ‌و بین ‌المللی ‌موفق ‌به کسب مدال شدند، اظهار کرد: این اتفاق از افتخارات آموزش ‌و پرورش استان اصفهان است. این اتفاق مرهون همکاری ‌و مساعدت خیرین استان اصفهان بوده است که همواره به افزایش سطح علمی استان کمک می ‌کنند.

 افتتاح سه مدرسه از موقوفه صارمیه

 همچنین مدیر موقوفه صارمیه ‌در حاشیه این افتتاحیه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز افتتاح سه مدرسه از موقوفه صارمیه انجام شد که دو مدرسه در ناحیه سه اصفهان و یک مدرسه ‌در ناحیه چهار آموزش و پرورش بوده است.

سید ‌رحیم ‌مدنیان، ‌افزود: ‌با ‌افتتاح ‌این ‌سه ‌مدرسه ‌تعداد ‌مدارس ‌موقوفه ‌صارمیه ‌به ‌۱۶‌ ‌مدرسه ‌رسیده ‌است ‌و ‌کلنگ ‌احداث ‌یک ‌مدرسه ‌هم ‌به ‌زمین ‌زده ‌شده ‌است ‌که هفدهمین مدرسه صارمیه خواهد بود.

وی ‌با بیان اینکه مباحثی ‌با اداره کل نوسازی ‌و ‌تجهیز مدارس استان در این زمینه داشته ایم، افزود: پیمانکاری برای این واحد آموزشی ‌در نظر گرفته شده است ‌و پیش ‌بینی می شود که با اجرای این برنامه ‌و تکمیل ساخت و ساز افتتاح این مدرسه در مهرماه سال ۹۹ انجام شود.

مدیر موقوفه صارمیه، اظهار کرد: احداث مدرسه ای ‌در ناحیه شش آموزش و پرورش از برنامه های اجرایی آینده خواهد بود؛ در این مدت تلاش بر این بوده تا با اجرای برنامه روند ساخت، تکمیل و بهره برداری این‌ ‌سه مدرسه موقوفه صورت گیرد ‌و اکنون ۱۹ آبان ماه دبیرستان موقوفه صارمیه در ناحیه سه افتتاح شد که کلنگ احداث این مدرسه در سال ۸۱ به زمین زده شد.

مدنیان ‌تاکید کرد: به دلیل مسائل موجود روند کار ساخت ‌و تکمیل این مدرسه به کندی پیش رفت و در این مدت با تلاش های انجام شده ساختمان آن کامل شد تا دانش آموان بتوانند با ورود به این مدرسه از فضای آموزشی آن استفاده کنند و مشغول به تحصیل شوند.

کد خبر 396287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.