توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری شهر نکا

شهردار نکا گفت: متاسفانه کوتاهی در معرفی جاذبه‌های گردشگری نکا باعث شده این شهر تنها به عنوان توقف‌گاهی بین‌راهی شناخته شود.

سید مهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهر نکا، اظهار کرد: این شهر در استان مازندران و با فاصله ۲۸ کیلومتری از مرکز آن واقع شده و از شرق با بهشهر و از غرب با ساری هم‌جوار و قابلیت‌های منحصر به فردی در زمینه گردشگری و توریسم دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تدوین سند چشم‌انداز گردشگری شهر نکا و معرفی بیشتر آن، خاطرنشان کرد: متاسفانه این شهر و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های آن در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، کمتر شناخته شده و به همین دلیل بیشتر به عنوان شهری بین‌راهی و توقف‌گاهی برای رسیدن به دیگر شهرها مطرح بوده است.

شهردار نکا با اشاره به جاذبه‌های گردشگری این شهر، تصریح کرد: دریاچه استخر پشت، غار قرمرض، غار گمیشان، آبشار دزده و تپه تاریخی نارنج باغ از جمله مکان‌های دیدنی این شهر است که در صورت توجه بیشتر و معرفی، سالانه میزبان ده‌ها نفر از گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.

احمدی با اشاره به اقدامات شهرداری نکا برای توسعه صنعت گردشگری در این شهر، ادامه داد: اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز، بهسازی و آماده‌سازی مبلمان، ساخت آلاچیق و سایر امکانات تفریحی در پارک جنگلی قرمرض به مساحت تقریبی ۱۰ هکتار اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: عملیات آماده‌سازی پارک قرمرض در حال انجام است و با اتمام مراحل اجرایی آن، محیطی مناسب برای گردشگران و شهروندان ایجاد خواهد شد.

شهردار نکا همچنین از اجرای طرح ساماندهی و احداث مبادی ورودی این شهر خبر داد و اظهار کرد: المان مناسبی ورود شهر نصب خواهد شد و برای جلوگیری از آبگرفتگی مسیر و افزایش ایمنی شهروندان و مسافران، کانال هدایت آب‌های سطحی این منطقه نیز در حال احداث است.

وی با اشاره به خسارت وارد شده به بعضی تاسیسات شهری در سیل چند روز گذشته، یادآور شد: برآوردهای کارشناسی نشان می‌دهد بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال به شهر نکا خسارت وارد شده است.

شهردار نکا با بیان اینکه تاکنون کمکی برای جبران خساران و بازسازی مراکز آسیب‌دیده این شهر پرداخت نشده است، تصریح کرد: مقرر شده ستاد مدیریت بحران استان مازندران، بخشی از هزینه‌های جبران خسارات سیل در شخر نکا را تقبل کند و بخش دیگری نیز از منابع داخلی شهرداری تامین شود.

احمدی تاکید کرد: دیوار حفاظتی رودخانه نکا از تاسیسات شهری و مکان‌هایی بود که در سیل اخیر بیشترین میزان خسارات به آن وارد شد.

کد خبر 396281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.