مناسب‌سازی ۵۰ درصد از پارک‌های آستارا

شهردار آستارا گفت: حدود ۵۰ درصد پارک‌های این شهر برای معلولان بهسازی و تجهیز شده است.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد : با توجه به تکالیف قانونی مبنی بر ضرورت مناسب‌سازی معابر برای تردد معلولان و اهمیت این مسئله در تمامی پروژه‌هایی که به تازگی توسط شهرداری آستارا احداث می‌شود، مناسب‌سازی معابر برای تردد معلولان و نابینایان در اولویت قرار می‌گیرد. 

وی افزود : تمام پیاده‌روهای تازه ساخت با این دیدگاه طراحی و احداث می‌شود، همچنین تعدادی از سرویس‌های بهداشتی‌ عمومی شهر نیز با ایجاد رمپ‌های استاندارد و نصب سرویس‌های فرنگی تجهیز و مناسب‌سازی شده است.

شهردار آستارا اضافه کرد : در مجموع حدود ۵۰ درصد پارک‌های این شهر برای استفاده معلولان بهسازی و تجهیز شده است.

معیتی تعریض پل مرداب را از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی ترافیکی سال گذشته شهرداری آستارا برشمرد و خاطرنشان کرد: این  طرح برای رفع مشکل ترافیکی در خیابان امام خمینی(ره) با جلوه‌های بصری زیبا و نورپردازی در شهریور ماه سال‌جاری به بهره‌برداری رسید.

کاهش ترافیک مسیر ساحلی

وی با اشاره به اجرای طرح ترافیکی و ساخت خیابان در ضلع شمال بازار بزرگ ساحلی و حاشیه برکه پریان، افزود : با اجرای این طرح، خیابان و پل فارابی به بلوار سفیر امید متصل می‌شود.

شهردار آستارا اضافه کرد : در حال حاضر عملیات خاکریزی و بسترسازی و اصلاح رقوم این مسیر در حال اجراست و پروژه در حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معیتی عنوان کرد: با اجرای این طرح پیش‌بینی می‌شود در خیابان‌ ملت و خیابان‌های منتهی به بازار بزرگ ساحلی، حجم ترافیک خودرویی کاهش یابد.

وی با اشاره به بازگشایی خیابان‌ها و معابر جدید و تعریض و بهسازی امتداد خیابان حکیم نظامی غربی، افزود : بخش عمده‌ای از این مسیر به طرف جاده کمربندی تملک و آزادسازی شده و در سال آینده نیز ادامه مسیر، تملک و بازگشایی خواهد شد تا یکی از خیابان‌های اصلی شهر به جاده کمربندی متصل شود؛ این موضوع سبب کاهش ترافیک خیابان‌های امام خمینی(ره ) و حکیم نظامی خواهد شد.

۶ درصد مساحت شهر در بافت فرسوده قرار دارد

شهردار آستارا با بیان اینکه مساحت بافت فرسوده شهری آستارا در حدود ۸۰ هکتار است و این میزان حدود شش درصد مساحت کل شهر را شامل می‌شود. اضافه کرد: براساس آخرین سرشماری انجام شده جمعیت مناطق شهری آستارا در حدود ۵۱ هزار ۵۷۹ نفر است و از این مقدار حدود هفت درصد جمعیت در مناطقی با بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

معیتی با بیان اینکه در سال گذشته متاسفانه اعتباری برای ساماندهی بافت فرسوده آستارا اختصاص داده نشد، عنوان کرد: با تلاش فراوان و برگزاری جلسات متعدد، امیدواریم برای سال آینده اعتبار مناسبی برای ساماندهی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری جذب کنیم.

وی ساماندهی بافت‌های فرسوده، جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در این مناطق و تعریض معابر موجود و ایجاد فضاهای ورزشی به ویژه در منطقه کوی ستارزاده را از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام شهرداری آستارا دانست و افزود: نقشه و مشخصات و اسناد مربوط به این سالن چند منظوره برای تصویب به شرکت بازآفرینی استان ارسال شده که امیدواریم با پیگیری انجام شده در سال آینده اعتبار مناسبی در این زمینه جذب شود.

سرانه فضای سبز شهر بالاتر از میانگین کشوری است

شهردار آستارا با اشاره به وضعیت پارک‌ها و فضای سبز این شهر، تاکید کرد: سرانه کشوری فضای سبز حدود هفت تا ۱۲ مترمربع برای هر نفر است و این سرانه در شهر آستارا حدود ۹ مترمربع برای هر نفر است.

معیتی خاطرنشان کرد: مساحت پارک‌های آستارا بدون در نظر گرفتن فضای سبز متفرقه حدود ۴۲ هکتار است و برای آبیاری آن‌ها از آب شرب و چاه استفاده می‌شود.

وی گفت: یکسان‌سازی گونه‌های گیاهی تعدادی از خیابان‌های شهر، تداوم پهنه‌بندی پوشش گیاهان، کاشت و نگهداری گل‌های فصلی، کاشت درختان، گسترش فضای سبز، تکمیل فرآیند احداث پارک شهید رستمیان به مساحت یک‌هزار مترمربع، آغاز عملیات احداث پارک شهدای مدافعان حرم به مساحت دو هکتار، آغاز نقشه‌برداری و عملیات تحقیقاتی پارک بانوان با مساحت دو هزار مترمربع و احداث خزانه پرورش گل‌ها و گیاهان فصلی فضای سبز از مهم‌ترین اقدامات شهرداری آستارا در سال‌جاری است.

معیتی یادآور شد : در سال ۹۷ حدود سه میلیارد ریال و از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود پنج میلیارد ریال برای اداره و اجرای طرح‌های مختلف در حوزه فضای سبز شهری آستارا هزینه شده است.

کد خبر 396279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.