۱۵۰ حکم قضایی اجرا نشده داریم

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۵۰ حکم قضایی برای موقوفه‌های تصرف شده داریم که هنوز اجرا نشده و نیازمند حمایت و کمک مسئولان برای اجریی شدن این احکام هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام محمدحسین بلک در گردهمایی روحانیون شهرستان شاهین شهر و میمه اظهار کرد: در اداره اوقاف و امور خیریه از محل درآمدهای موقوفات وامامزاده گان برای هزینه های جاری و اداری برداشت نمی‌شود و درآمدها فقط در محل خود و نیات واقفین هزینه می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ۱۵۰ حکم قضایی برای موقوفه‌های تصرف شده داریم که هنوز اجرا نشده و نیازمند حمایت و کمک مسئولان برای اجریی شدن این احکام هستیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان روحانیون و طلاب را بهترین مبلغ و فرهنگ ساز وقف نام برد و از آنها خواست برای ترویج این سنت و فرهنگ دینی تلاش بیشتری کنند.

نیازمند موقوفات در زمینه مسکن و آموزش هستیم

همچنین اسفندیار تاجمیری، فرماندار شهرستان شاهین شهرو میمه در این جلسه به جایگاه شرعی و فقهی اشاره کرد و گفت: از منظر اداره جامعه و مصلحت حکومت، طی سال‌های اخیر اتفاق نظری در زمینه لزوم استفاده از تفکر وقف و منابع حاصل از موقوفات در بخش‌های استانی و اقتصادی در کشور ایجاد شده و در همین راستا علاوه بر پرداختن به الزامات عمومی و حمایتی می‌توان در بخش‌های سرمایه‌گذاری و درآمدزایی هم با رعایت شئونات و ملاحظات وقف استفاده کرد.

وی با اشاره به موقعیت و ظرفیت‌های خاص استان اصفهان در عرصه موقوفات به شرایط شهرستان از جمله وجود ۵۰ موقوفه با بیش از ۲۰۰ رقبه و ۹ بقعه متبرکه اشاره و گفت: نیازهایی در بخش‌های مسکن، آموزشی و طرح‌های نیمه تمام وجود دارد که به دلیل موقعیت شهرستان و نرخ مهاجرت و... و. می‌توان از منابع وقف در این راستا استفاده کرد، همچنین از ظرفیت‌های مدرن شهرستان در بخش‌های دانش و خلاقیت و فناوری و شاخص‌های صنعتی و دانشگاهی در حوزه وقف امکان پذیر است و می‌تواند ضمن تقویت جایگاه و رویکرد عمومی به سنت حسنه وقف موجب جاری شدن آثار و به برکات این فرهنگ غنی در زندگی مردم و پاسخگو نیاز آنان باشد.

روحانیون سیره خود در محافل دینی را تغییر دهند

همچنین حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شهرستان‌های برخوار و شاهین شهر و میمه در ادامه این مراسم گفت: مردم با اعتقاد و علاقه و نیت خاصی هدایا و نذورات خود را به بقاع و نذورات پرداخت می‌کنند و استفاده صحیح از آن می تواند به روی آوردن مردم به کارهای وقف و پرداخت نذورات کمک بیشتری کند.

افزود: باید قدردان امنیت وآزادی در کشور باشیم و برای رفع مشکلات کشور مردم و مسئولان همگی پیرو عملی و گفتاری فرمایشات مقام معظم رهبری باشیم.

امام جمعه شاهین شهر در پایان این مراسم گفت: روحانیون باید برنامه و سیره خود در مساجد و محافل دینی را تغییر و گسترش داده و منبرهای سنتی را کاهش دهند.

حجت الاسلام قاسم هاشمی افزود: عیادت از بیماران، بازدید از همسایگان و نمازگزاران، دیدار با مزدوجین جوان، دیدار با فعالان علمی و مدال آوران ورزشی و دیدار های چهره به چهره برای جذب و گسترش فعالیت های فرهنگی و دینی، نیاز امروز جامعه است.

وی هم افزایی و وحدت و همفکری بروحانیون با یکدیگر با هیئت امنای مساجد و جوانان را سبب پیشرفت در فعالیت‌های مختلف نام برد.

شهرستان شاهین شهر و میمه بیش از ۲۵۰ طلبه و روحانی دارد که در مساجد و مراکز فرهنگی فعالیت می کنند. این آیین با حضور جمعی از مسئولان و روحانیون شاهین شهر در مصلی نماز جمعه این شهر برگزارشد.

کد خبر 396276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.