ایجاد سامانه‌های واحد برای پاسخگویی به شهروندان در مشهد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد از ایجاد سامانه‌های واحد برای پاسخگویی به مردم خبر داد.

به گزارش ایمنا، شهریار آل شیخ در آیین رونمایی از فرآیندهای نوین مرکز ارتباط مردمی ۱۳۷ که در تالار شهر برگزار شد با اشاره به ساختار پاسخگویی برای درخواست‌های مردمی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم مبادی پیام رسانی را محدود و سامانه‌های واحد را ایجاد کنیم که در این راستا سامانه ۱۳۷ جهت پاسخگویی در کشور مناسب است. اپلیکیشن چشم شهر نیز در این راستا می تواند درخواست‌های سایر دستگاه‌ها را دریافت و به سازمان‌های مربوطه ارائه دهد.

وی افزود: گاهی اوقات و بنا به دلایل مختلف همچون وقوع بارندگی، سیل و... تعداد تماس‌ها با مرکز ۱۳۷ افزایش می یابد و ممکن است این تماس‌ها در ساعت‌هایی انجام شود که امکان پاسخگویی وجود نداشته باشد، لذا این امر منجر به تعلل در پاسخگویی می شود؛ به همین منظور سامانه آی پی بیس طراحی شده تا هم‌زمان مکانیزم پاسخگویی خارج از مرکز نیز صورت گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد تصریح کرد: تفاوت فرآیند با طرح و ایده در آن است که مطالعات آن انجام شده و در نظام اجرایی و نرم افزاری استقرار یافته و برای آن منابعی در نظر گرفته می شود، از این رو زمانی‌که از برخی طرح ها رونمایی می شود، پایدار نمی ماند و در عوض آنچه به شکل فرآیندی دیده شده، محقق می شود، چرا که برای آن آسیب شناسی شده است.

 آل شیخ یکی از چالش‌ها در حوزه پیام های ۱۳۷ را حوزه مبانی اتصال به سامانه سجا خواند و گفت: پیام ها در این سامانه دریافت می شد و به سامانه‌های جاری شهری منتقل می شد که هم اکنون امکان رصد کردن پیام ها نیز با سهولت فراهم شده است.

کد خبر 396269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.