پدافند غیرعامل در پی کاهش آسیب‌های مخاطرات است

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری اصفهان گفت: پدافند غیرعامل در چهار حوزه هسته‌ای، شیمیایی، زیستی و سایبری با زحمات بسیار در پی کاهش مخاطرات و آسیب‌پذیری در استان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر رفیعی صبح امروز یکشنبه در نشست خبری استانداری، اظهار کرد: شعار انتخابات ۹۸ "گام دوم انقلاب، قانون‌مداری، بی‌طرفی و انسجام ملی" است و حرکت ما براساس دستورات و توصیه‌های گام دوم انقلاب خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در تمام مراحل انتخابات مُر قانون را اجرایی می‌کنیم، افزود: برای برگزار کنندگان، مجریان و ناظران بی‌طرفی محض وجود دارد و آنچه مهم است پرشور بودن و امنیت انتخابات است که باعث تقویت اقتدار و منافع ملی کشور است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری اصفهان با اشاره به آغاز انتخابات در تاریخ ۱۰ آذرماه، تصریح کرد: ۱۰ آذرماه با ثبت‌ نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی عملاً انتخابات آغاز می‌شود همچنین هیئت‌های اجرایی در استان هم تشکیل می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه احتمالاً افزایش شعب و صندوق‌های رأی در این دوره وجود دارد، گفت: آنچه باید برای یک انتخابات پرشور وجود داشته باشد تدبیر احزاب و افراد فعال جامعه است و این حق مردم است که در قدرت و حاکمیت مشارکت داشته باشند.

تمهیدات لازم پدافند غیرعامل در استان اصفهان پیش‌بینی شده است

در ادامه این نشست عبدالرسول صفری، مدیرکل پدافند غیرعامل استان اصفهان گفت: حوزه پدافند غیرعامل به نوعی مربوط به پیش بینی های امنیتی در زیرساخت‌های استان و کشور است.

وی با تأکید بر تهدیدات خصمانه دشمن در حوزه‌های مختلف گفت: پدافند غیرعامل در چهار حوزه هسته‌ای، شیمیایی، زیستی و سایبری با زحمات بسیار در پی کاهش مخاطرات و آسیب‌پذیری در استان است و به همین دلیل مصون‌سازی‌های لازم در زیرساخت‌های استان را زیر نظر دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان اصفهان در خصوص ایجاد مصون‌سازی و امنیت در حوزه‌های مختلف استان گفت: زیرساخت‌های شیمیایی استان رتبه اول کشور را دارد و در حوزه حمل و نقل و تولیدات شیمیایی حفاظت کامل و قوی از این موضوع انجام می‌شود تا کمترین مخاطره برای بافت‌های مسکونی اطراف این صنایع ایجاد نشود.

صفری در تشریح دیگر فعالیت‌های پدافند غیرعامل، اظهار کرد: در حوزه بیوتروریسم، امنیت سدها، تصفیه خانه‌ها و مسیرهای عبور آب تمهیدات لازم انجام و تجهیزات به روزی در همه این موارد به کار گیری شده تا سلامت و امنیت قضایی و زیستی مردم برقرار شود.

وی در حوزه تهدیدات سایبری گفت: سخت افزارها و نرم افزارهای لازم مطابق با تکنولوژی روز ایمن سازی در دستگاه‌های مختلف استان نصب شده و اگر حملاتی به آنها صورت بگیرد قطعاً دچار اختلال نمی‌شود. در حوزه برق رزمایش‌های قطع برق در دستگاه‌های مختلف را اجرا کردیم و مولدهای برق اضطراری را در این دستگاه ها نصب کردیم تا هیچ هجمه‌ای آنها را تهدید نکند.

کد خبر 396265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.