۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مسمومیت ۱۲ نفر در آب استخر

برخی از عناوین بسته خبری اجتماعی نوزدهم آبان ماه اختصاص دارد به دستگیری دندانپزشک قلابی در سقز، مسمومیت ۱۲ نفر در آب استخر، رشد ۲۸ درصدی قاچاق کالا و آزمون ارزیابی وسع برای پرداخت هزینه بیمه سلامت که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، فرمانده انتظامی ارومیه از مسمومیت ۱۲ نفر در یکی از استخرهای شهر خبر داد و گفت: وجود کلر زیاد در آب استخر علت مسمومیت این افراد بوده است.
وی افزود: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته و کلیه مراجعان پس از مداوا از بیمارستان مرخص شده اند.

ترویج چند همسری، قبح این پدیده را می‌شکند

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه طرح مسئله چندهمسری و تبلیغ و ترویج آن تنها به شکسته شدن قبح این پدیده غیر فرهنگی کمک می‌کند، گفت: فتاوای علما و مراجع دینی نیز پدیده چندهمسری را توصیه نمی‌کنند.

رضا علیزاده با اشاره به طرح مسئله چندهمسری از سوی برخی از افراد به ویژه در فضای مجازی، اظهار کرد: مطرح کردن مسئله چندهمسری به نوعی انحراف در افکار عمومی جامعه و دور کردن مردم از واقعیت‌های موجود است.
وی با اشاره به جمعیت ۱۱ میلیون نفری مجردین در جامعه، افزود: بی‌تردید اگر حاکمیت شرایط فرهنگی و اقتصادی لازم از جمله ازدواج آسان، اشتغال، مسکن و... را برای جوانان فراهم کنند، شاهد افزایش تشکیل خانواده و فرزندآوری خواهیم بود. این در حالی است که پدیده چندهمسری نه تنها کمکی به کاهش تعداد مجردین نمی‌کند، بلکه می‌تواند به تشدید تجرد و حتی تزلزل بنیان خانواده‌های فعلی نیز بی‌انجامد.

جهرم رتبه نخست کشور در اهداء عضو

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: نوع دوستی جهرمی ها در سه ماه دوم امسال، جایگاه نخست کشوری در اهداء عضو را برای این شهرستان به همراه آورد.

او افزود: در شش ماهه نخست امسال، هفت بیمار مرگ مغزی اعضای خود را در بیمارستان پیمانیه جهرم اهداء کرده اند که در مقایسه با پارسال، دو برابر افزایش یافته است.
بمانا گفت: سالانه ۸ هزار ایرانی دچار مرگ مغزی می‌شوند و نزدیک به ۳ هزار نفر اعضایشان اهداء می‌گردد. مهمترین علت اختلاف این عدد، عدم رضایت خانواده‌های افراد مرگ مغزی از اهدای عضو عزیزشان است.
به گفته او، روزانه ۷ تا ۱۰ نفر از بیماران نیازمند به پیوند عضو به علت نرسیدن به موقع عضو، جان خود را از دست می‌دهند.

تصادفی که عروسی را عزا کرد!

تصادف شدید دو خودرو که یکی از همراهان کاروان عروسی بود ۴ خانواده همدانی را عزادار کرد. در این حادثه سواری پژو که چهار سرنشین جوان داشت با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت به سمت چپ منحرف می‌شود و با نیسان برخورد می‌کند. هر چهار سرنشین پژو از کمربند ایمنی استفاده نکرده بودند و هنگام تصادف از شیشه جلو خودرو به بیرون پرت شده اند. راننده نیسان نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

دندانپزشک قلابی در سقز دستگیر شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان سقز گفت: ۲ نفر در ارتباط با یک دندانپزشکی غیرمجاز شناسایی و همراه پرونده به مراجع قانونی تحویل شدند.

انور بهرامی از پلمب این دندانپزشکی غیرمجاز که هیچ پروانه و مجوزی نداشت و به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کرد با حکم دادستان خبر داد و اظهار داشت: همه مراکز غیرمجاز را شناسایی کرده و پرونده تخلف آن‌ها را تحویل مراجع قضایی می‌دهیم تا به صورت قانونی با آن‌ها برخورد شود.

وی اضافه کرد: ۲۵ مرکز پزشکی و زیبایی شامل دندانپزشکی، لیزر پوست و مو، حجامت و زالو درمانی به صورت غیرمجاز و غیرقانونی که در این شهرستان فعالیت می‌کنند، شناسایی شدند.

سازمان تعزیرات: رشد ۲۸ درصدی قاچاق کالا نسبت به سال گذشته

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: کل پرونده‌ها در ۷ ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به بازه مشابه سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است که این رقم در بحث قاچاق رشد ۲۸ درصدی داشته است.

سیدیاسر رایگانی با ارائه آماری از عملکرد شعب بدوی این سازمان گفت: تعداد ۳۴۴ هزار و ۳۳۳ پرونده وارده داشتیم که ۳۳۸ هزار و ۶۶ پرونده مختومه و ۴۸ هزار و ۹۶۴ پرونده مانده است و رشد ۲۹۲ درصدی عملکرد نسبت به سال گذشته و محکومیت ۱۷۳ هزار میلیارد ریالی متخلفان را داشتیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: کل پرونده‌ها در هفت ماهه نخست سال نسبت به بازه مشابه سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است که این رقم در بحث قاچاق رشد ۲۸ درصدی داشته است.
برخورد پژو با تیر برق در انزلی

سرهنگ امیر طالبی سرپرست پلیس راهور گیلان از مجروح شدن ۴ تن از سرنشینان پژو ۴۰۵ بر اثر برخورد با تیر برق در شهرستان بندرانزلی خبر داد و افزود: در این حادثه سه تن از سرنشینان پژو که دو زن و یک مرد بودند به همراه راننده مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
سرهنگ طالبی گفت:  علت این سانحه عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه است.

آزمون ارزیابی وسع برای دریافت هزینه بیمه سلامت

کوروش فرزین معاون خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت درباره جزئیات طرح بیمه سلامت همگانی اجباری توضیح داد: در حال حاضر سرانه مصوبی برای بیمه سلامت تعیین شده است به طوری که در سال ۹۸ برای هر نفر در هر ماه این مبلغ ۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: ارزیابی از بیمه شدگان به صورت آزمون ارزیابی وسع انجام خواهد شد و اگر افرادی در دهک‌های ۱، ۲ و ۳ جامعه قرار گیرند مبلغ ۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان را پرداخت نخواهند کرد و تمام هزینه بیمه آن‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود.
فرزین افزود:ممکن است برخی از افراد جامعه در دهک ۴ قرار گیرند و بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب قانون را دریافت کنند که این افراد ۵۰ درصد از سرانه بیمه را می‌پردازند یعنی برای هر نفر از اعضای خانواده ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان را برای ۱۲ ماه پرداخت خواهند کرد. همچنین افرادی که دریافتی آن‌ها بیش از حداقل حقوق و دستمزد مصوب دولت باشد باید ۱۰۰ درصد حق سرانه را پرداخت کنند.

کد خبر 396264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.