۶۶ حوزه شغلی برای اتباع درنظر گرفته شده است

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان گفت: در استان اصفهان ۱۶۰ هزار تبعه خارجی مجاز ساکن بوده که ۶۶ حوزه شغلی برای اشتغال اتباع مجاز در نظر گرفته شده و همه شغل ها از مشاغل سختی است که شهروندان ایرانی مایل به انجام آن نیستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی سلیمانی امروز یکشنبه در نشست خبری استانداری اصفهان در خصوص وضعیت اتباع خارجی ساکن در اصفهان، اظهار کرد: در استان اصفهان ۱۶۰ هزار تبعه خارجی مجاز ساکن بوده که از ۲۴ شهرستان استان تنها مجاز به سکونت در ۱۲ شهرستان هستند و ۱۲ شهرستان دیگر برای اقامت و تردد آنها ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۰ هزار مهاجر خارجی دارای کارت اقامت یا هویت هستند، افزود: براساس این کارت‌ها اقامت افراد در استان مجاز است و ۵۰ هزار نفر از آنها دارای گذرنامه کشور متبوع خود بوده که مدت اقامتشان در گذرنامه ذکر شده است.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان با بیان اینکه ۵۳ هزار دانش آموز از اتباع خارجی در استان اصفهان مشغول تحصیل هستند، تصریح کرد: دو هزار و ۴۰۰ دانشجو و ۶۰۰ طلبه خارجی از ملیت‌های مختلف در دانشگاه‌ها و مرکز اسلامی جامعه المصطفی مشغول تحصیل هستند.

سلیمانی با اشاره به صدور ۲۰ هزار پروانه کار برای اتباع ساکن استان گفت: ۶۶ حوزه شغلی برای اشتغال اتباع مجاز در نظر گرفته شده که این افراد اجازه انتخاب شغل دیگری به جز این موارد را ندارند و همه این شغل ها از مشاغل سختی است که شهروندان ایرانی مایل به انجام آن نیستند.

وی با بیان اینکه با طولانی شدن اقامت این اتباع ضرورت ارائه خدمات فرهنگی به آنها احساس می‌شد، افزود: با توجه به مصوبات وزارت کشور، کارگروه فرهنگی اتباع در استان ایجاد شد و در نتیجه امسال با رشد ۱۶۰ درصدی حضور اتباع خارجی ساکن در ایران در همایش اربعین مواجه بودیم.

وی با تأکید بر جمع‌آوری اتباع فاقد مدارک هویتی و اقامتی، گفت: این افراد توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری و به کشور خود باز گردانده می شوند؛ همچنین در مورد تمدید یا عدم تمدید اقامت از طریق کارگروه رسیدگی به تخلفات اتباع اقدام می‌شود.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان درخصوص ملیت‌های مختلف اتباع ساکن در استان اظهار کرد: بیش از ۹۸ درصد از این اتباع از کشور افغانستان هستند، پنج هزار نفر عراقی و سه هزار نفر از دیگر ملیت‌های مختلف به دلیل اشتغال یا ازدواج با زنان ایرانی در استان اقامت دارند.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۴۰ هزار نفر از اتباع خارجی توسط نهادهای مختلف دستگیر می‌شوند، تصریح کرد: این افراد پس از دستگیری به کشور خود بازگردانده می‌شوند؛ هرچند میزان تکرار و ورود مجدد آنها در کنترل دستگاه قضایی است و مجازات‌های لازم مانند زندان برای ورود مجدد آنها به خاک کشور در نظر گرفته شده است.

کد خبر 396261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.