رتبه شهرداری آستارا به درجه ۸ ارتقا یافت

شهردار بندر آستارا از ارتقای رتبه شهرداری این شهر مرزی به درجه هشت کشور بعد از ۲۲ سال خبر داد.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ارتقای درجه شهرداری‌ها به استناد تبصره ۳ ماده یک آئین‌نامه "حقوق و مزایای شهرداران" مصوب اول تیرماه ۱۳۷۰ هیئت وزیران و اصلاحیه‌های بعدی آن و بر اساس شیوه‌نامه و عوامل ناظر بر درجه‌بندی شهرداری ها که در نامه شماره ۳۴۷۹ مورخ ۹۴/۱/۱۹ به تائید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وقت کشور رسیده، انجام می‌شود.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، شهرداری‌هایی که چهار سال از زمان ابلاغ آخرین درجه آن‌ها گذشته، می‌توانند پیشنهاد ارتقای درجه خود را پس از تائید استانداری به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال کنند.

شهردار آستارا عنوان کرد : ارتقای درجه شهرداری و ابلاغ آن از سوی وزیر کشور به استانداری‌های ذیربط پس از بررسی مدارک و مستندات مربوط به درجه بندی در کارگروه ساماندهی درجه‌بندی شهرداری‌ها در معاونت امور شهرداری‌های این سازمان انجام می‌شود که شهرداری آستارا از رتبه هفت به رتبه هشت ارتقا یافت.

معیتی افزایش بودجه و اعتبارات استانی و کشوری را از مزایای ارتقای این رتبه عنوان کرد و افزود : با ارتقای شهرداری آستارا به رتبه هشت واحدها و معاونت سازمانی ارتقا یافته و امکانات و تجهیزات آن نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش ایمنا، بندر آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و شهرداری این شهر مرزی ۲۴۹ نفر نیرو دارد.

کد خبر 396256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.