رونمایی از سامانه جامع گردشگری شهری سمنان

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان گفت: سامانه جامع گردشگری شهری سمنان به زودی رونمایی می‌شود.

وحید پرویزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه دستیابی به توسعه پایدار در گرو توجه به ارکان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی در یک جامعه است، اظهار کرد: گردشگری به عنوان فعالیتی اثرگذار بر تمامی ارکان توسعه، بیش از گذشته نیازمند توجه و تکمیل زیرساخت است. این مورد یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های شهرداری سمنان در این دوره مدیریتی بوده است.

وی افزود: صنعت توریسم می‌تواند به یکی از پایدارترین منابع درآمدی برای شهرها و شهرداری‌ها تبدیل شود که ایجاد زیرساخت‌های لازم در این زمینه یک نیاز اساسی است.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های الکترونیک در این حوزه مورد توجه بسیاری از گردشگران و شهروندان قرار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به عبور سالانه بیش از ۲۰ میلیون مسافر از شهر سمنان و وجود جاذبه‌های متنوع گردشگری در آن و همچنین لزوم بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی در معرفی شهر، این سامانه توسط کارشناسان خبره سازمان فاوا شهرداری سمنان تهیه شده و در پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری سمنان به آدرس Semnan.ir بارگذاری شده است.

پرویزی گفت: ارائه خدمات به گردشگران از جمله تعیین مسیر مراکز تفریحی و گردشگری، دریافت نقشه ستادهای اسکان، نمایشگاه و فروشگاه‌های صنایع دستی، دسترسی گردشگران به اطلاعات اماکن تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و همچنین سایر نیازهای ضروری مانند داروخانه و رستوران‌ها و همچنین سفرهای پیشنهادی به مسافران، از موارد کاربرد این سامانه خواهد بود.

کد خبر 396241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.