بودجه راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی اصفهان تامین شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ضروری است از هم اکنون جهت جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از آب استحصالی سد تونل سوم کوهرنگ هشدار لازم به وزارت نیرو داده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین صبح امروز (یکشنبه) در بخش تذکرات صد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با گذشت دو ماه از فصل پاییز شهر اصفهان و حوضه آبریز زاینده رود برخلاف وضعیت طبیعی سنواتی خود از بارش قابل توجهی برخوردار نبوده است، اظهار کرد: هر چند در ابتدای سال آبی قرار گرفته‌ایم و فرصت و امیدواری برای بارش‌ها وجود دارد، اما با توجه به تداوم بی‌تدبیری‌ها در بهره برداری از آب زاینده‌رود و افزایش برداشت‌های غیر مجاز در بالادست و انجام ندادن وظایف قانونی توسط وزارت نیرو بیم آن داریم که همچنان حقوق شرعی، قانونی و تاریخی حق‌آبه‌داران استان اصفهان  تضییع  شود که امیدواریم از سوی استاندار اصفهان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی احقاق حقوق مردم اصفهان مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طی چند ماه گذشته ساخت سد تونل سوم کوهرنگ از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده است، افزود: ضمن قدردانی از مدیران و مسئولان استان اصفهان برای اجرای این طرح، امیدواریم این اقدامات تداوم داشته باشد و از هم اکنون جهت جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از این بخش از آب استحصالی هشدار لازم به وزارت نیرو داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه علیرغم پیگیری مسئولان استان اصفهان برای تخصیص اعتبار برای راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی، بودجه‌ای برای این امر اختصاص نیافت، ادامه داد: اجرای این طرح با مشکلات متعددی رو به رو شده است.

وی ادامه داد: جای بسی تعجب است که اصفهان همچنان از داشتن آب شرب بهداشتی و پایدار کافی محروم است و این در حالی است که برابر اعلام شرکت آب و فاضلاب کشور سرانه مصرف آب آشامیدنی مردم اصفهان یکی از کمترین میزان مصرف کشور است.

معین با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی مردم از اولویت‌های دولت است، اضافه کرد: علیرغم پیگیری‌های متعدد و همه جانبه تنها با اعمال نفوذ افرادی معدود بی منطق، هر روز در خصوص تامین این نیاز حیاتی مردم اصفهان تعلل می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با اقدامات جدی نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در تدوین بودجه سال ۹۹ سایه این ظلم بزرگ از سر مردم اصفهان برداشته شود.

کد خبر 396228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.