خصوصی‌سازی صدور پروانه ساختمانی در زرند

شهردار زرند از برون‌سپاری بخشی از مراحل صدور پروانه ساختمانی به دفاتر پیش خوان دولت خبر داد .

به گزارش ایمنا، محمدرضا مهدلو با اعلام اینکه براساس ماده ۶۷ برنامه ششم توسعه دستگاه‌های اجرایی مکلفند کلیه خدمات قابل ارایه در خارج از محیط اداری خود را در قالب واگذاری یا برون‌سپاری را به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی واگذار کنند، اظهار کرد: در این طرح دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به الکترونیکی کردن فرآیندها و خدمات با قابلیت الکترونیکی و تکمیل بانک‌های اطلاعاتی مربوط تا پایان سال سوم اجرای قانون برنامه اقدام کنند.

وی با بیان این دستگاه‌های اجرایی کشور موظفند تا پایان سال دوم اجرای قانون برنامه، امکان تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی به استعلام‌های مورد نیاز سایر دستگاهای اجرایی رافراهم کنند، خاطرنشان کرد: سامانه مدیریت یکپارچه املاک کشور (سیماک) از سال ۹۳ در شهرداری زرند راه‌اندازی شده و تمام مجوزهای ساختمانی شهرداری از طریق همین سامانه صادر می‌شود .

شهردار زرند از برون‌سپاری بخشی از مراحل تشکیل پرونده املاک در دفاتر پیشخوان شهر خبر داد و افزود: با استفاده از امکانات این سامانه، تهیه نقشه عرصه املاک به نقشه‌برداران ذی‌صلاح که از طریق فراخوان عمومی انتخاب می‌شوند واگذار خواهد شد.

مهدلو یکی از اهداف مهم این طرح را جلوگیری از تداخل املاک و کاهش دعاوی مالکان بدلیل برداشت نقشه‌های دقیق توسط نقشه‌برداران عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح واحد تشکیل پرونده ملک از شهرداری حذف و به دفاتر پیشخوان دولت منتقل می‌شود.

وی از مزایای اجرای این طرح را امکان تبادل استعلامات میان دستگاهی در خصوص املاک برشمرد و تصریح کرد: بزودی استعلامات شهرداری با ادارات مختلف شهرستان و استان از طریق همین سامانه انجام خواهد شد.

شهردار زرند گفت: با آغاز این طرح متقاضیان مجوزهای ساختمانی ابتدا باید برای تشکیل پرونده ملک خود فقط یکبار به دفتر پیشخوان مراجعه و با دریافت کد یکتا نسبت به انجام فعالیت‌های ملک خود و تمامی مراحل را نیز از طریق کد یکتا دنبال کنند.

کد خبر 396227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.