استفاده از تجربیات خط یک برای آب‌بندی سازه‌های خط دو مترو

جلسه هم‌اندیشی آب‌بندی سازه‌های مترو در خط دوم قطارشهری اصفهان برگزار شد و امکان استفاده از تجربیات آب‌بندی خط یک قطار شهری اصفهان همچنین ظرفیت‌های اجرایی و علمی موجود مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایمنا،  سید محسن واعظی‌فر، مدیر اجرایی خط دوم قطارشهری اصفهان در جلسه هم‌اندیشی آب‌بندی سازه‌های مترو در خط دوم قطارشهری اصفهان اظهار کرد: این موضوع بسیار مهمی است و باید از روش‌های علمی جدید دنیا، در این خصوص بهره برد.

وی افزود: سال ۸۸ در این خصوص مسابقه‌ای برگزار و به منظور استفاده از این موضوع در خط یک، ایده‌های بسیاری در این خصوص مطرح شد، اما با توجه به گذشت ۱۰ سال و روش‌های جدید اجرای پروژه در خط دوم، این جلسه برگزار شد.

مدیر اجرایی خط دوم قطار شهری اصفهان با تاکید بر اینکه آب‌بندی ایستگاه‌های مترو از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا ایستگاه باید در زمان بهره‌برداری باید خشک باشد، ادامه داد: باید از مواد مناسب برای آب‌بندی استفاده کرد و استفاده از بهترین مواد بر اساس نیاز پروژه‌ها مد نظر قرار دارد.

وی افزود: اینکه آب‌بندی ایستگاه‌ها با چه هزینه‌ای صورت می‌گیرد موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه جدی صورت داد نباید با هر هزینه‌ای بدنبال آب‌بندی باشیم و باید در عین استفاده از روش‌های جدید و موردنیاز، به صورت بهینه در این خصوص هزینه کنیم.

واعظی‌فر گفت: باید ایده‌های مطرح شده در این زمینه علمی و اجرایی باشد و در حین پروسه اجرا، مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد.

وی اظهار کرد: توجه به روش‌های اجرای پروژه‌های قطار شهری و ارائه روش‌های مورد نظر در این زمینه از اهمیت بسیاری برخوردار است، این روش‌های اجرا باید معقول و قابل انجام باشند.

مدیر اجرایی خط دوم قطار شهری اصفهان با بیان اینکه طول عمر آب‌بندی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است که باید برای ۱۰۰ سال بهره‌برداری از ایستگاه دارای دوام و کیفیت بالا باشد، اظهار امیدواری کرد: با ارائه روش‌های جدید، علمی، قابل اجرا و منطقی، در این خصوص اتفاقات مناسبی صورت گیرد و با استفاده از تجربیات خط یک قطار شهری اصفهان، در این خصوص بهترین عملکرد را انجام دهیم.

در ادامه این جلسه، کارشناسان علمی، تخصصی و اجرایی به بررسی‌ها و اعلام تجارب مختلف و روش‌های علمی جدید در آب‌بندی پروژه‌های مختلف در ایران و کشورهای خارجی به منظور استفاده از آن در خط دوم قطار شهری اصفهان پرداختند.

کد خبر 396218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.