یکی از بزرگترین بازیگران بین‌المللی نقش مولانا را بازی می‌کند

تهیه‌ کننده ایرانی فیلم "مولانا" که اکنون در فرانسه درحال تصویربرداری است، با بیان اینکه حسن فتحی از ساخت این فیلم اطلاع داشته، گفت: ساخت فیلم "مست عشق" در این شرایط تصمیم شخصی ایشان بوده و ما به آن احترام می‌گذاریم، امیدوارم با این موازی‌کاری برای روایت سرگذشت مولانا اتفاق ناخوشایندی رخ ندهد.

به گزارش ایمنا، تولید فیلم درباره مولانا جلال‌الدین بلخی ابتدا توسط حسن فتحی رسانه‌ای شد و حال خبرها حاکی از تولید فیلم سینمایی دیگر درباره این شاعر ایرانی است. البته این فیلم تولید مشترک ایران و فرانسه بوده و فیلمنامه آن توسط ژان کلود کریر به نگارش درآمده است. علاوه بر این قرار است سریالی با موضوع پرداختن به زندگی سعدی، حافظ و خواجوی کرمانی در ایران ساخته شود که مدیریت نگارش فیلمنامه آن را هم ژان کلود کریر برعهده دارد.

مهدی حسینی تهیه‌کننده فیلم‌ مولانا ضمن بیان اینکه فیلم سینمایی مولانا تولید مشترک ایران و فرانسه بوده که از دو، سه سال قبل در فرانسه آغاز شده است، درباره همزمانی ساخت این فیلم با فیلم «مست عشق» حسن فتحی که آن هم درباره شخصیت مولانا است، توضیح داد: حقیقتا اصلا به این قضیه ورود نکرده‌ایم. البته گلایه خودمان نسبت به این مسئله را در روزهای گذشته اعلام کرده‌ایم. به نوعی ما نباید درباره مولانا موازی کاری کنیم چراکه موازی کاری در این مورد، مولانا را به حاشیه می‌برد.

وی ادامه داد: من نمی‌دانم که گروه تولید این فیلم در جریان شروع پروژه ما بودند یا نه، ولی می‌دانم که آقای فتحی در جریان تولید فیلم مولانا در فرانسه بود. یعنی در این حد می‌دانم که در سفارت فرانسه، من، آقای کریر و آقای فتحی مهمان بودیم و در واقع ایشان کاملا اطلاع داشت که فیلم مولانا در پاریس در حال ساخت بوده و دو سال است که افراد در حال کار روی این پروژه هستند ولی خب تصمیم شخصی ایشان است و ما به آن احترام می‌گذاریم ولی امیدوارم در این قضیه اتفاق ناخوشایندی برای روایت مولانا رخ ندهد.

حسینی همچنین درباره حضور عوامل ایرانی در پروژه‌ای که قرار است کریر آن را کارگردانی کند، توضیح داد: پروژه فیلم سینمایی مولانا تولید مشترک ایران و فرانسه بوده و قطعا عوامل ایرانی هم در آن حضور دارند. این پروژه اکنون در حال تصویربرداری است ولی مختص به زمان حال نبوده و از چند سال قبل در پاریس کلید خورده و کارهای آن در حال انجام است. به نوعی یک پروژه بزرگ بین‌المللی است و هنوز صلاح دیده نشده که اسامی عوامل آن به طور کامل اعلام شود ولی شخصیت‌های بزرگ بین‌المللی در این پروژه سهیم هستند و تقریبا می‌توان گفت هنرمندان عوامل فنی از سراسر نقاط دنیا در این پروژه شریک هستند.

وی درباره انتخاب بازیگر نقش مولانا در این فیلم نیز گفت: بازیگر نقش مولانا کسی است که ناآشنا به فرهنگ ایران نبوده و یکی از بزرگترین بازیگران بین‌المللی به شمار می‌آید. البته اجازه دهید فعلا اسم ایشان را اعلام نکنیم. یکی دو ماه دیگر تمام عوامل را به‌طور رسمی معرفی می‌کنیم.

این تهیه‌کننده در ادامه درباره زبان فیلم مولانا نیز توضیح داد: زبان فیلم مولانا فرانسوی بوده و به زبان‌های فارسی و انگلیسی دوبله خواهد شد اما زبان سریال سعدی، خواجوی کرمانی و حافظ، فارسی است و داخل ایران ساخته می‌شود و بازیگران آن هم ایرانی خواهند بود. اما هر اتفاقی که بخواهد در واقع بر روند فکری یا ساختاری و شکلی سعدی، خواجوی کرمانی و حافظ تاثیرگذار باشد، قطعا پروژه را به شکل دیگری جلو می‌بریم. یعنی هر اتفاقی که بخواهد سعدی را یک سعدی دیگر، خواجو را یک خواجوی دیگر و حافظ را حافظی دیگر به نمایش بگذارد. اینها همچون مولانا باید همانطور که هستند، تصویر شوند. آقای کریر شخصیت مولانا را به همان صورت که بوده، به نگارش درآورده است.

وی در پایان گفت: به زودی فیلمنامه مولانا درقالب یک کتاب منتشر می‌شود و آن موقع خواهید دید که این یک شاهکار است و فقط یک فیلمنامه نیست. همچنین لازم است بگویم اکنون تولید فیلم مولانا شروع شده و به زودی به اتمام می‌رسد.

منبع: ایلنا

کد خبر 396217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.