رفتن یا نرفتن منصوریان؛ کدام بهتر است؟

این روزها تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان شرایط خوبی ندارد، زمزمه هایی مبنی بر جدایی منصوریان از راس کادر فنی این تیم به گوش می رسد؛ کارشناسان فوتبال اصفهان در رابطه با این جدایی و جانشینان احتمالی وی نظرات مشابهی دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نتایج ضعیف ذوب‌آهن در فصل جاری باعث شد تا عملکرد علیرضا منصوریان به شدت زیر ذره‌بین فوتبال دوستان برود و مدتی است که اخبار احتمال برکناری وی بیشتر از هر زمان دیگری به گوش می رسد. از روز گذشته بار دیگر مباحثی مبنی بر اخراج منصوریان نقل محافل فوتبالی بود، اما پیگیری های خبرنگار ایمنا از مسئولان ذوب‌آهن نشان داد که هنوز مدیران این باشگاه برای جمع بندی این تصمیم به توافق نهایی نرسیده اند. شاید امروز باشگاه ذوب‌آهن خبر برکناری منصوریان را تایید کند، اما تا این لحظه خبری از این موضوع نیست. کارشناسان فوتبال اصفهان در رابطه با این جدایی و جانشینان احتمالی وی نظرات مشابهی دارند در ادامه گفت و گوی خبرنگار ایمنا با دو کارشناس حوزه فوتبال اصفهان را می خوانید:

جدایی منصوریان از ذوب‌آهن به صلاح او است

محمود یزدخواستی، کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه بازیکنان ذوب‌آهن در شرایط خوبی به سر نمی‌برند، گفت: بازیکنان ذوب‌آهن در شرایط بی اعتمادی هستند و اگر تصاویر بازی این تیم و ماشین سازی را ببینید؛ منصوریان حدادی فر را با خلعتبری تعویض می‌کند و این اتفاق مطمئناً بار منفی روی بازیکنان ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در شرایط اینچنین اعتماد بازیکنان نسبت به مربی از دست خواهد رفت؛ با توجه به اینکه قبلا هم پیش زمینه هایی در رابطه با جدایی منصوریان از ذوب‌آهن بود، این جدایی به صلاح سرمربی سابق ذوب‌آهن است. منصوریان طی سالیان متمادی اعتبار خوبی در فوتبال بدست آورده است و اصرار زیاد برای ماندن در ذوب‌آهن کار خوبی نیست.

این کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه باشگاه ذوب‌آهن با یک تغییر مناسب می‌تواند شرایط را تغییر دهد، گفت: گزینه های جانشینی منصوریان می توانند کسانی باشند که قبلا  تجربه های همکاری خوبی با این تیم داشته اند.

یزدخواستی تصریح کرد: ذوب‌آهن با منصور ابراهیم زاده نائب قهرمان آسیا شده؛ ولی او همیشه خودش تیمش را بسته است. وقتی سرمربی خودش تیمش را ببندد مطمناً در ورای این تیم بستن هدف خاصی را دنبال می کند. منصور ابرهیم زاده در صورت برکناری منصوریان می تواند گزینه مناسبی برای هدایت سبز پوشان اصفهانی باشد.

در اصفهان "مرغ همسایه غاز است"

محمد صلصالی بازیکن اسبق تیم ذوب‌آهن با بیان اینکه نمی‌توان شخص خاصی را مقصر ناکامی های ذوب‌آهن دانست، می گوید: زمانی که تیم شکست می خورد و نتیجه نمی‌گیرد، همه مقصر هستند. نمی شود گفت شخص خاصی مقصر است. بالاخره باشگاه، مدیر عامل، سرمربی، مربی، کمک مربی، بازیکن ها، کارخانه، هیئت مدیره و همه در این موضوع درگیر هستند.

وی ادامه داد: من این روزهای سخت را با توجه به تغییر مدیریت پیش بینی می‌کردم و می دانستم چه روز های سختی در انتظار ذوب‌آهن است؛ نه اینکه بگویم مدیریت جدید ضعیف است، اصلا منظورم این نیست.

صلصالی می گوید: منظورم این است با رفتن  مدیریت قبلی، شاید یک سری حرکات و یا رفتار هایی انجام شود که ناخواسته به تیم ضربه بزند و قابل پیش بینی بود که با توجه به تغییر در مدیریت این اتفاقات بیفتد، اما خودم نیز این حواشی را بدین شدت پیش‌بینی نمی کردم. فکرش را نمی‌کردم که ذوب‌آهن در هفته دهم  تنها با هفت امتیاز در رده چهاردهم جدول باشد.

بازیکن سابق ذوب‌آهن ادامه داد: تیم ذوب‌آهن به یک شوک بزرگ نیاز دارد من نمی‌دانم چه شوکی! ولی بالاخره به یک شوک نیاز دارد که به امید خدا ذوب‌آهن به روزهای خوبش برگردد.

وی با اشاره به کارآمدی مربیان اصفهانی، تصریح کرد: مربیان ایرانی و به خصوص اصفهانی، می‌توانند جایگزین خوبی برای منصوریان باشند. به نظر من در اصفهان بازیکنان و مربیان  خوبی حضور دارند که می توانند جایگزین منصوریان شوند؛ اما متاسفانه در اصفهان همیشه داستانی حاکم است که به قول معروف "مرغ همسایه برایشان غاز است" من اسم نمی آورم، اما بالاخره مربیانی بوده اند و هستند کسانی  که بتوانند به این تیم کمک کنند .

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا منصوریان با باشگاه ذوب‌آهن تا پایان فصل قرار داد دارد و در صورت اخراج شدن بار مالی سنگینی را بر ذوب‌آهن تحمیل خواهد کرد. باید دید مدیران باشگاه این بدهی را به بدهی های ۱۰۰ میلیارد تومانی خود اضافه می کنند یا بازهم به منصوریان فرصت می دهند تا بتواند وضعیت تیم را سر و سامان ببخشد.

کد خبر 396214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
    0 0
    به نظر من با کمال احترام به اقای منصوریان بهترین شخص جهت مربیگری ذوب اهن محمد رضا کربکندی است .باتجربه - روان شناس -باسواد و........
    • حمید AE ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
      0 0
      مشکل فقط یزدی زادس که یه هیئت مدیره ناکارآمدرو آوردن سرباشگاه وبادخالتهای بیجای یزدی زاده تیم داره نابودمیشه