نبود سیستم فاضلاب شهری مهمترین معضل شهر گلپایگان

فرماندار گلپایگان گفت: قسمتی از زمین‌های زراعی به صورت غرقابی آبیاری می‌شوند. لازم است الگوی مصرف اصلاح شود تا با صرفه جویی، آب به روستاهای پایین دست انتقال داده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلپایگان، حسین یارمحمدیان امروز (یکشنبه) در نشست تخصصی مسؤولان با خبرنگاران، اظهار کرد: مسؤلان در بین مردم بروند و از نزدیک مشکلات آن‌ها را بشنوند.

فرماندار گلپایگان افزود: یکی از مزایای فضای باز سیاسی و مطبوعاتی کشور این است که خبرنگاران مطالبات مردم را به سمع و نظر مسؤولان برسانند و مسؤولان نیز پاسخگو باشند.

یارمحمدیان با بیان اینکه اجرای طرح آبیاری نوین در شهرستان راهکار مقابله با کم آبی است و ما از جمله شهرستان‌های پیشرو در جذب اعتبار و اجرای این طرح بوده‌ایم، تصریح کرد: به دلیل مدیریت بموقع و برآیندی که داشتیم بارش‌های سیل آسای فروردین ماه خسارتی نداشت.

وی افزود: در شهرستان قسمتی از زمین‌های زراعی به صورت غرقابی آبیاری می‌شوند که لازم است الگوی مصرف اصلاح شود تا با صرفه جویی، آب به روستاهای پایین دست انتقال داده شود.

فرماندار گلپایگان گفت: گلپایگان تنها شهرستانی که مسیل‌های سیل در آن به صورت کامل لایروبی شد و این موضوع مهم تشویقی برای سایر شهرستان‌ها شد.

نبود فاضلاب شهری معضل بزرگی برای گلپایگان است

یارمحمدیان تصریح کرد: بیش از ۱۰ نامه به مسؤولان استان و کشور درمورد مسائل آب فرستاده شده است چرا که با وجود دو سد بزرگ با ظرفیت ۲۰۷ و ۳۶ میلیون متر مکعب حقابه کشاورزی شهرستان فقط ۶۰ میلیون متر مکعب است در صورتی که باید ظرفیت سهمیه و حقابه آب شهرستان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مهمترین چالش پیش روی شهر گلپایگان طرح احداث سیستم دفع فاضلاب شهری است، افزود: اجرای این پروژه نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه‌ است که از نماینده شهرستان درخواست داریم نسبتبرای تأمین اعتبار این پروژه پیگیری کنند.

حفظ مراتع و چراگاه‌ها تکلیفی قانونی بر عهده منابع طبیعی است

فرماندار گلپایگان گفت: دولت برای اداره منابع طبیعی در زمینه حفظ چراگاه‌ها و مراتع شهرستان تکلیفی تعیین کرده است که باید به این دستورالعمل‌ها عمل شود گرچه ممکن است از سوی دامداران و کشاورزان نارضایتی باشد اما قانون تعیین کننده این موضوع است.

یارمحمدیان با بیان اینکه بودجه تملک دارایی شهرستان بین ادارات به صورت عادلانه توزیع شده است، گفت: به زودی عملیات گازرسانی به تنها روستای محروم از نعمت گاز آغاز می‌شود و در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: برای مواقع نیاز به ویژه تعطیلات دو برابر ظرفیت مصر، بنزین در شهرستان ذخیره سازی می‌شود چرا که گلپایگان شهری توریست پذیر است و نباید بگذاریم مسافران با مشکل سوخت خودرو مواجه شوند.

پنل خورشیدی در فرمانداری گلپایگان نصب می‌شود

فرماندار گلپایگان از نصب پنل خورشیدی در فرمانداری گلپایگان در راستای صرفه جویی و اجرای مصوبه هیئت وزیران خبر داد و افزود: امسال چهار عدد دوربین پایش تصویری در شهر گلپایگان و دو دوربین در شهر گوگد و گلشهر نصب شده است.

یارمحمدیان تأکید کرد: امنیت پایدار داخلی، توسعه مشارکتی، نشاط سیاسی، هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی، توسعه امور شهری و روستایی، مدیریت بحران، امنیت پایدار داخلی، هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای، مقابله با فساد، صیانت از حقوق شهروندی و نظام اداری و ارتقای سلامت اداری، هشت آیتم‌ در انتخاب فرمانداری برتر در بین ۲۴ فرماندار استان بوده است.

کد خبر 396207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.